Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2017. november 23. Csütörtök  Ma Kelemen és Klementina napja van.  

Interjú Demeter Nikolettel a sportról, edzésről, életmódról - a világ szeretetéről

  • Állapot: Archív

Demeter Nikolett ízig-vérig triatlonista, Ironman, sportember. Gyerekkora óta sportol, de felnőtt éveiben is a sport az egyik fontos napi rutin az életében.

Mivel Niki évek óta külföldön él, ritkán lehet vele találkozni, de sportélete miatt sok helyen feltűnik. Így az IRONMAN 70.3 Budapest és a IX. Életfa terepfesztivál versenyeken is. Megkérdeztük néhány aktualitásról, ha találkoztok vele, legyetek jól informáltak...

"Demeter Nikolett vagyok, 31 éves. Általános orvosként végeztem 2008-ban Budapesten. Már az egyetemi évek alatt elkezdett érdekelni az egészséges életmód, táplálkozás és a wellness, ezért ezen a területen helyezkedtem el az egyetem befejezése után."

Sport

A következő 1 évben (2016 végéig) milyen terveid vannak, mik a kiemelt jelentőségű események?

A 2016-os évben szeretnék a hosszú távú – ironman – versenyekre koncentrálni főképp. Ez hosszas felkészülést igényel, melyet már tavaly elkezdtem. A felkészülés része a különböző, rövidebb távú triatlon versenyeken (“fél-ironman”, olimpiai és sprint) való részvétel is. Még nincs meg a pontos jövő évi tervem, de valószínűleg az évet a január 31-én megrendezésre kerülő panamai 70.3 Ironman-nel fogom kezdeni. Nagy célom a 140.6 Ironman Világbajnokság (Kona, Hawaii) kvótájának megszerzése. Egyelőre a 2015-ös éven van a hangsúly, és az elért eredmények határozzák meg a 2016-os terveimet.

Mi az a verseny vagy esemény, amire nagyon szívesen eljutnál, de jelenleg nincsen a terveid között? Kérlek írd meg mi a különleges benne, ami vonzóvá teszi számodra!

Nagyon szeretnék részt venni a Norsemen nevű extrém triatlon versenyen. Ez egy olyan ironman, mely minden szempontból próbára teszi a sportolókat: nehéz pálya, zord körülmények, hideg, hegyek, óriási igénybevétel, stb. Elég sok felkészülést és extra kiadásokat igényel, ezért nagyon jól és időben meg kell tervezni. Ráadásul a résztvétel sorsoláshoz kötött, mert korlátozott a versenyzői létszám. Vagyis mindennek nagyon klappolnia kell, hogy ott tudjak lenni, de tudom, hogy ez sem lehetetlen!

 demeter nikolett 1 TS

Milyen motivációid vannak a sportban, amelyek nem a győzelemről, a sikerről szólnak?

Tudom, hogy bármely általam kitűzött “sportcél” megvalósítása hozzásegít ahhoz, hogy elérjem a magánéletben, munkában, kitűzött célokat. Ez megerősít.

Ezen kívül boldoggá tesz, ha mások előtt példaként szolgálhatok, és a sportszeretetre buzdíthatom az embereket.

Edzés

Írd le azt a 3 edzést pár mondatban, amit magad is nagyon szeretsz és tudsz ajánlani másoknak is!

1.) A különböző sportágak közötti váltás gyakorlása. Ezen belül is főleg a bringa-futás kombináció. A triatlonban nagyon fontos, hogy a tested fel legyen készülve erre a váltásra, hiszen ez elég nehéz, és nagy igénybevételt követel meg.

2.) Jóga. A nyújtás, erősítés és meditáció miatt. Elengedhetetlen kiegészítője bármely sportágnak. Segít a törzsizomzat, felső- és alsó végtag izomzatainak megerősítésében; a nyújtásban, mely kimondottan fontos a sérülések megelőzése miatt.

3.) Túrázás a hegyekben. A magaslati edzés, mint tudjuk rengeteg előnnyel jár az állóképesség fejlesztésében. Mindemellett kikapcsolódsz, új helyeket ismersz meg, és elvonatkoztatsz minden egyéb mástól.

Hosszútávú edzéseken, versenyeken milyen étellel és itallal frissítesz legszívesebben? Mit javasolsz a frissítéssel kapcsolatban azoknak, akik intenzív vagy hosszú versenyre készülnek?

Mindig is a Herbalife Táplálkozási Programjait használtam táplálékkiegészítésként az edzéseimen, és nagyon meg vagyok elégedve az eredménnyel. Elég hosszadalmas folyamat a hosszú távú edzések, versenyek táplálkozásának összeállítása. Mindenki másképp reagál a különböző dolgokra, ezért ezt személyre szabottan kell mindig “kikísérletezni”. A helyes sporttáplálkozás elengedhetetlen feltétele a siker elérésének. Ha csak edzünk, azzal nem érünk el semmit.

A helyes sporttáplálkozás három részből tevődik össze: edzés/verseny előtti, közbeni és utáni étkezés.

És ami nagyon fontos: soha ne próbáljunk ki valami újat a versenyen! Nem tudhatjuk, milyen reakciót vált ki a szervezetünkben! Frissítsünk a jól bevált étellel-itallal.

demeter nikolett 005 TS

Életmód

Melyik táplálkozási forma áll hozzád a legközelebb?

Táplálkozásom alapja a fehérje- és a rostanyagfogyasztás. Természetesen emellett odafigyelek az egyéb, értékes tápanyagcsoportokra is, mint az egészséges szénhidrátok és zsírok.

Melyik tetszik, amit kipróbálnál, de még nem tetted meg?

Nem igazán van ilyen.

Kedvenc ételed?

Uhhh, az nagyon sok van! Imádom a tenger gyümölcseit és a különböző halakat. Ha egyet kell kiválasztanom, akkor azt mondom, hogy a japán konyha.

Mi az, amit soha nem próbálnál ki?

Nincs ilyen! Szeretek kísérletezni, és új dolgokat megismerni.

A világból feléd érkező hatások közül melyik segíti a sportolásodat és melyik hátráltat?

Általában csak a pozitív hatásokra koncentrálok, éppen ezért nem is tudok megemlíteni nagyon negatív dolgokat. Akadályok mindig voltak, vannak, és lesznek. Ezeket le kell küzdeni. Nincs lehetetlen! Ettől csak még erősebbek leszünk.

Szerinted mely sportok a legjobbak a gyerekek fejlődésének szempontjából és milyen idős kortól?

Számomra teljesen egyértelmű, hogy a legjobb sport az úszás. Ezt már nagyon pici kortól el lehet kezdeni. Nagyon minimális a sérülésveszély, segít az izomzat kifejleszetésében, erősíti a szívet, a tüdöt, az egész emberi szervezetet. Rengeteg előnnyel jár. Emellett a szocializálódásban is nagy szerepe van.

Mit gondolsz a természetvédelemről és te magad hogyan tudsz segíteni ebben?

Kisgyermekkoromtól kezdve arra tanítottak, hogy tisztelnem, és szeretnem kell a környezetemet, a természetet. Régebben nagyon sok természetvédő túrán vettem részt.

Soha nem szemetelek, igyekszem a lehető legtöbb dolgot újrahasznosítani, nem használok felesleges műanyagárukat, ha tehetem, csak bringával vagy gyalog közlekedem. Ez csak néhány dolog, amivel úgy gondolom, hozzájárulok természetünk védelméhez.

Milyen hobbival pihened ki az edzés és verseny fáradalmakat?

Alvással, meg jó lakomával. :D :D :D

Sokszor szeretek csak úgy egyedül lenni, és relaxálni egy keveset, nyugodt, harmonikus, idilli környezetben.

Ezen kívül imádok utazni. Nincs is annál jobb, mint egy jól sikerült verseny után megismerni valami újat.

Párod, barátaid, családod hogyan tudnak részt venni a sportsikereidben, hogyan osztod meg velük az élményt és a sikert?

Ez nagyon könnyen megy nálunk, hiszen sportos család vagyunk. A párom is triatlonozik. A legtöbb barátomat pedig a sportnak köszönhetően ismertem meg. Teljes mértékben összhangban vagyunk. Tudjuk mit jelent teljesíteni egy kemény edzést, megnyerni egy versenyt, megdönteni a saját egyéni rekordot, stb. Együtt “szenvedünk” néha, ha kell egy kicsit. Együtt örülünk minden sikernek, biztatva, buzdítva a másikat. Ez az igazi csapatmunka. Csak olyan emberek vesznek körül, akikkel egy hullámhosszon mozgunk. ;) 

Köszönjük az interjút!

Nikivel augusztus végén és szeptember elején a Kopaszi gátnál (IM 70.3) és a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban (IX. Életfa terepfesztivál) találkozhattok.

Niki sportolói tevékenyéségét a Facebook oldalán és az Instagram oldalán követhetitek

 

 

 

Utoljára frissítve: szombat, 15 augusztus 2015 01:32

12 hozzászólás

  • Pákozdi Lívia 2015. augusztus 31

    Láttam, hogy indultál az IRONMAN 70.3 Budapest versenyen. Milyen volt, hogy tetszett más nemzetközi versenyekhez képest?

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Kedves Bori!

    Igyekszem a lehető legtöbb dolgot belesűríteni a nap 24 órájába, és mellette kellő időt fordítani a pihenésre is. Az edzéseimet általában nagyon korán reggel kezdem (5 óra körül), hogy legyen időm minden egyéb másra is. :) Az elején kicsit nehéz megtervezni a jó időbeosztást, de egy kis gyakorlással belejön az ember. :)

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Kedves Albert!

    Nagyon szépen köszönöm! :)
    Eddig elég sok ételt kipróbáltam, ami itthon, Magyarországon egy kicsit furcsának tűnhet, mint pl. a különböző szárított bogarak, hernyók vagy a hangyatojás. Meglepő módon nagyon sok esetben az, ami a legrosszabbul néz ki, finom. :) Elképzelhető, hogy tudnának olyat ajánlani, amire "nem"-et mondnék, de eddig még nem fordult elő... :P

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Kedves Péter!

    Igen, valóban nincs túl sok idő a két verseny között. A 70.3 Ironman Budapest utáni héten volt egy kis pihenőm, ami sokat segített a regenerálódásban. A terepfesztivál jól beleilleszthető az edzéstervembe. Váltóban fogok részt venni a duatlonon, Poór Brigitta lesz a társam, aki profi bringás, így igyekszem a lehető legjobbat nyújtani a futásban. :)

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Szia Tomi!
    Köszönöm érdeklédésed! :)
    Heti 6 alkalommal edzem. A km-ek nagyban függnek attól, hogy milyen verseny közeledik. A futás általában heti 50-70 km, a bringa 300-350 km, az úszás pedig edzésenként 3000-3500m. Egy erős hetet mindig egy kicsit gyengébb hét követ. Természetesen a verseny előtt hét az mindig sokkal lazább.
    Ezt a sok km-t lépésről lépésre építettem fel. Amikor 3,5 évvel ezelőtt elkezdtem futni, még az 5 km is nagy gondot jelentett. A bringán pedig 2,5 évvel ezelőtt a 40 km is nagyon nehéznek tűnt. :P
    Ez is azt bizonyítja, hogy mindent el lehet érni, csak nagyon akarni kell! :)

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Sziasztok! Köszönöm szépen a feltett kérdéseket! :) Elnézést a késői válaszokért, de most van egy kicsit több időm. :)

    Jelentés
  • Demeter Nikolett 2015. augusztus 31

    Kedves Soma!

    Általános orvosként végeztem Budapesten. Mivel mindig közel állt hozzám az egészséges táplálkozás és életmód, elkezdtem ezen a területen továbbtanulni, majd pedig dolgozni. Herbalife táplálkozási tanácsadóként tevékenykedem most már majdnem 10 éve, illetve én is használom a Herbalife táplálkozási programjait. Sajnos a napjainkban kapható ételek, "élelmiszerek" nagy része nem tartalmaz elegendő tápanyagot szervezetünk számára, ezért van szükség kiegészítőkre. Az én esetemben, illetve a hozzám hasonló sportolók esetében, pedig elengedhetetlen az extra tápanyagok bevitele a megfelelő regeneráció érdekében.
    Panamában sem táplálkoznak túl egészségesen az emberek. Úgy gondolom, hogy ez egy világméretű "járvány"... Éppen ezért igyekszem az általam megszerzett tapasztalatokkal, tudásanyaggal segíteni azokat, akik erre nyitottak. Általános helyzet az, hogy többet költünk gyógyszerekre, mint a megelőzésre... Sajnos... De remélem, hogy ez egyszer változni fog!

    Jelentés
  • Lehel Soma 2015. augusztus 18

    Te most végül is Herbalife "ügynök" vagy, vagy orvos? Vagy mindkettő? Az nem üti egymást? Nem tudok róla sokat, de érdekel.
    Fontos az egészséges táplálkozás, főleg most, amikor egyre több az érzéktelen és haszontalan szemét, ami ugyan olcsó, de már rövid távon is drágább, mint a minőség! Nálatok, ahol élsz milyen a helyzet?
    A reklámok ott is túlnyomó részt gyógyszerekről, vegyszerekről és biztosításokról szólnak?
    Na, ... csak kiváncsi vagyok ;-)

    Jelentés
  • Tomi 2015. augusztus 18

    Mennyit edzel? Meterben, idoben?
    Amugy csucs, amit csinalsz!

    Jelentés
  • Sípos Péter 2015. augusztus 14

    Az Ironman után 2 héttel terepduatlon... nagyon kemény! Mi a stratégiád, hogyan tervezed az edzéseket, pihenést közben?

    Jelentés
  • Zsolnai Albert 2015. augusztus 14

    Nagyon szép és kerek sport karrier, gratulálok!
    A "mindent kipróbálnál" azért erős ;-) Tényleg? A nagyon abszurd ételeket is vagy azért van egy határ?
    Hajrá, csak így tovább!

    Jelentés
  • Lehel Bori 2015. augusztus 13

    Nagyon impozáns, amit csinálsz! Hogy van erre időd? Amennyi versenyen és közösségi eseményen részt veszel, az több embernek is sok lenne... Hogy csinálod?

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 520 49 69
T: +36 20 320 08 40

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

A figyelmedbe ajánljuk...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.