Bejelentkezés  \/
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2017. november 23. Csütörtök  Ma Kelemen és Klementina napja van.

Szilvásváradi beszámoló

• Állapot: Archív

Írok valami beszámolót, hátha sikerül pár csapattagot meggyőzni, hogy jobb az erdőben biciklizni, mint egy betoncsíkon rohangálni.

29 máj. 2007 0 comment
(0 szavazat)

Eddig mindössze egyszer, 3 éve indultam Szilvásváradon, aztán közbejöttek mindenféle dolgok, de szép pályát, jó versenyt őrzök emlékeimben. Idén végre megint sikerült eljutnom a versenyre, ami a Top Maraton sorozat része. A viszonylag nagy távolság miatt már szombat délután útnak indultam, sátorral, 3 napi élelemmel, és mindenféle dolgokkal színültig rámolva az autót. Szombaton még az egész országban verőfényes napsütés volt, de Szilvásvárad felé közeledve nagy tócsák voltak az úton, aztán szép nagy esőfelhők is felbukkantak a hegycsúcsokon. Úgy látszik, ez egy ilyen hely, nem lehet eső nélkül versenyt rendezni. Ettől nem voltam túl boldog, nem sok meleg és vízálló ruhát hoztam magammal.

Elintéztem a nevezést, sátorhelyet kerestem, felfedeztem a környéket, különös tekintettel a palacsintázóra és egyéb vendéglátóipari egységekre. Közben egyre több ismerős gyülekezett, beszélgetéssel telt az este. A szervezők is gondoskodtak szórakozásról, egy egész jó Guns 'n Roses emlékzenekar játszott. Ekkor már erősen villámlott és dörgött, aztán viharos szél kíséretében elkezdett szakadni az eső, sártengerré változtatva a környéket. Később alábbhagyott a vihar, így a sátorban éjszakáztam az autó helyett, de még sokáig hallgattam az eső kopogását.

Reggel felbolydult a környék, 1300 indulót vártak a szervezők. Sok újabb ismerős érkezett, már mindenki a rajtot várta. A vihar nem múlt el nyomtalanul, de szerencsére nem volt olyan szörnyű a helyzet, mint a tavalyi fényképeken látszott. A nap is kezdett kisütni, nem volt rossz idő. Pontosan tízkor nekivágtunk a hegyeknek, eleinte aszfalton, majd terepen. Kis trutyi volt az úton, de nem volt vészes, jó koszosak lettünk, de a tekerést nem nagyon hátráltatta. Szilvásváradon a pálya első 30 kilométerén van a szintkülönbség nagy része, benne az Ördögoldallal. Egész jól ment a tekerés, bár maga az Ördögoldal a vizes levelekkel és gyökerekkel, na meg az ijesztő meredekségével esélytelen volt, de azért jó sokáig nyeregben maradtam.

Azt hittem, hogy innen tényleg jóval könnyebb lesz a terep, eléggé elkészültem az erőmmel is. Hát nem lett sokkal könnyebb, kb. 20 kilométeren keresztül csak gépiesen forogtak a lábaim, erő szinte semmi, sokan elmentek mellettem. Egyébként gyönyörű tájakon, a nemzeti park legszebb részein mentünk keresztül. Ilyenkor jönnek a szokásos gondolatok: mit keresek én itt, soha többé nem indulok ilyen baromságon, ahelyett, hogy szépen a magam tempójában járnám az erdőt, néha megállva, gyönyörködve a tájban. Ja, és hogy miért nem edzettem többet, akkor most nem szenvednék így. Aztán 50 kilométerhez közeledve kezdek elmúlni ezek a gondolatok (az edzés az igaz!), itt a frissítőnél kicsit magamhoz tértem, és tudtam, hogy még 10 km hullámvasút, aztán már csak lefelé kell menni. Na ez mondjuk kicsit aggasztott, mi lesz, ha fáradtan valami meredek, csúszós, veszélyes útra visznek, ahol egy órán keresztül kell maximálisan koncentrálni. Szerencsére nem így lett, bár nem volt veszélytelen a felázott talaj, de igazán élvezetes volt a 9km száguldás, a célba már szinte pihenten, mámorosan érkeztem.

Gratuláltunk egymásnak a csapattagokkal, ismerősökkel, megbeszéltük a versenyt, pihentünk, ettünk, ittunk. Ekkor már nem is lehetett kérdéses, hogy jövőre megint itt leszünk. Mert mikor venné rá magát az ember, hogy több száz kilométert autózzon, sátrazzon az esőben, biciklizzen a sárban, ha nem egy maraton alkalmából. És hol máshol lehetne ennyi régi ismerőssel találkozni, jót beszélgetni, és élményekkel feltöltődni.
Ezúton is gratulálok mindenkinek, aki teljesítette a versenyt, különösen az ember feletti teljesítményt igénylő hosszútávot.

A www.terepsport.hu oldal főszerkesztője, koordinátora. A X2S TEAM edzője és versenyzője.

Bemutatkozás duplanyil

Webhely: www.triatlonedzo.hu/

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 520 49 69
T: +36 20 320 08 40

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

• közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

Oldaltérkép

Ars poetica

Rólunk

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.