Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2017. november 23. Csütörtök  Ma Kelemen és Klementina napja van.  

A lejtőfutás titkai - a sebesség növelése és a sérülések csökkentése

A lejtőfutás látszólag sokkal könnyebb, mint emelkedőn futni, ráadásul a szervezet egyes részeit kevésbé terheli (légzés, keringés, anyagcsere), a kevés szélsőség azonban lényeges problémákat vet fel. Ezek az izomsérülés, a becsapódás okozta fájdalom, és azok a csont és ízületi terhelések, amelyek már futás közben is okozhatnak lassulást.

Azok, akik nincsenek erre felkészülve, sokkal nehezebben veszik a lejtő utáni akadályokat - még egy sík versenyen is.

06 nov. 2013 0 comment  
Salomon Trail Running Salomon Trail Running SALOMON

Szerencsére jól megalapozott edzéssel el lehet kerülni a sérüléseket és minden szempontból fel lehet készülni a lejtők okozta kihívásokra. A vizsgálatok szerint egy olyan egyszerű lejtőző edzéssel, amely elég nehéz ahhoz, hogy akár komoly sérüléseket okozzon, megfontolt, lassú tempót tartva nagyjából 2-3 hónap alatt - heti 1, max. 2 alkalommal - el lehet érni, hogy a lejtőzésközben igénybe vett izmok minden ízületet és szalagot elegendően megtartsanak, miközben maguk sem sérülnek!

Ráadásul ezzel a futás sebességét is észrevétlenül növeljük, hiszen a test gátló mechanizmusait felkészítettük a terhelésre, hogy ne akadályozzák, hanem segítsék a teljesítményt.
 
Sok tapasztalt versenyző edzéselemzése alapján azt lehet mondani, hogy egy ilyen edzésen legfelejebb 1 km óvatos lejtőzéssel kell kezdeni (az edzés összes lejtőzését tekintve, nem kell egyben 1 km hosszú pályát találni) és ezt lehet emelni 10 km távig (ezt pl. egy hosszú terep vagy hegyifutással lehet elérni, akár több körben). Nagyon fontos a fokozatosság és a kezdeti lassú tempó.

Akik extrém helyekre készülnek (sziklás, meredek terep, saras lejtők stb.), azoknak természetesen ennél többre van szükségük.

Futóedzés sorozatunk további részei az Edzés menüben.

  Forrás: Terepsport - X2S TEAM edzések >>> 

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 520 49 69
T: +36 20 320 08 40

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.