Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

Egy új világ kezdete… mozgás, torna és edzés szülés után kisbabával

  • Állapot: Aktuális

Hogyan kezdjünk el mozogni, edzeni, hogy a baba is jól járjon ezzel?

Nem csak a kis mütyür élete kezdődik meg, a számára új kicsomagolt világban, hanem ezzel az élet eseménnyel mindenkié megváltozik a környezetében. Azért is nagyon fontos pillanat ez, mert aztán ezt minden évben, pont ezen a napon meg is ünneplőjük. Ha pedig, így van, akkor ez tényleg nagyon fontos lehet.

24 jún. 2017 0 comment  

Azok a szülök, akik már a terhességet megelőző időben is fontosnak érezték a mozgáskultúrát, azoknak általában a szüléssel járó viszontagságok is könnyebben kezelik. A sport és mozgás által, az ember megtanulja elviselni a nehézséget, a körülmények változatosságát, a terhelés általi átmeneti fájdalmakat megélni, megtapasztalni. Világossá válik ezáltal, hogy a legtöbb fájdalom átmeneti és elviselhető. Ezek a terhelések szoktatják hozzá nemcsak a fizikumunkat, hanem teszik acélosabbá a jellemünket és határozottabbá személyiségünket.

Ettől válik jellemformálóvá a testedzés.

Ez már egyén függő, ki miben hisz, mi áll közel hozzá, milyen formát tud életvitelszerűen fenntartani.

Fontos a szülök jó fizikai állapota és stressztűrő képessége. Egyrészt meghatározza a kis jövevény sorsát, hogy akik gondozzák, nevelik, azok elégedettek, türelmesek, terhelhetők és egészségesek-e. Másrészről megváltoztak a viszonyok és most már nem csak valakinek a gyerekei, hanem mostantól valakinek a szülei is lettek. Ettől a pillanattól fogva, valakinek a MINTÁJA lettek!

Egy minta pedig nem lehet türelmetlen, elhanyagolt, felületes, és lusta sem.

Kivárva az orvosok által előirt pihenő és gyermekágyi időszakot, ami olyan hat hét, el kell kezdeni a fokozatos terhelést. Szüksége van az ifjú anyukának is az „énidőre”, ami nem önző és egoista nézet. A mai modern kultúrába belefér az a nézet, hogy többek leszünk, ha szakíthatok magamra 30-60 percet. Ha ezt önfejlesztésre fordítja mindenki, akkor valóban többek lesznek. A családnak fontos alapkövei az egészséges és sokoldalú szülők. A mozgás jelentette feszültség csökkentő hatás, pedig minden pénzt megér. Azok a hölgyek, akik szakítottak időt magukra is, akár tornára, kocogásra, azok között sokkal ritkábban fordultak elő szülés utáni depressziós tünetek.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Saját sporttársaimon láttam, hogy kivitelezhető gyakorlat ez, és még a féltett anyatej sem apadt el náluk.

Tornára azért is szüksége van az anyukának, mert folyamatosan fejlődő, növekvő gyermekét fogja emelgetni, tartani, mozgatni. Általában fordított arányosság áll fenn ebben a körben. Ahogy gyerkőc növekszik, úgy veszít az anyuka a fizikumából. Ez rossz egyenlet. Változtatni kell rajta. Mivel lehet? Mozgással, edzéssel, erőbedobással.

Főként a felsőtest erőnlétét szükséges megdolgozni, mert a törzs izmok, mély hátizmok nagyon kellenek az ágyikóból ki és betételhez, a fürdetéshez is, de ez általában az apukák ajándéka. Legalábbis, én ezt a részt nagyon szívesen vállaltam a kislányomnál. Az én hátam például nagyon el tudott fáradni egy-egy ilyen feladattól, ebből azt gondolom, hogy ez másra is ilyen hatással lehet.

A hátizmok erősítésére koncentrálva, ne felejtsen el az ember az ellenkező oldal nagy izmára is koncentrálni, ami ebben az esetben a mellizom. Ezt pedig nyújtani szükséges.

Általánosnak mondható rendezési elv és alkalmazandó, hogy amelyik testrészt erősítjük, annak az ellenkezőjét, úgynevezett antagonistáját, nyújtanunk kell.

bugaboo runner

Keressük olyan tevékenységet, amit a babával együtt tudunk megvalósítani, akár kendővel, hordozóban, babakocsiban, az a lényeg, hogy együtt legyünk. Az otthoni tornán egyértelmű, hogy egy térben lehetünk a babával, viszont a szabadban ez már nem minden esetben igaz. Pedig a levegőztetést is ki lehet használni tornára, erősítésre.

Ha a babakocsira úgy tekintünk, mint egy sportszerre, akkor edzhetünk is vele.

Séta közben végezhetünk kitöréseket. Fokozhatjuk a tempót, nyújthatjuk a lépéshosszt, lábujjhegyen, sarkon járhatunk közben. Magasra emelhetjük a térdünket, ezt fokozhatjuk úgy, hogy azt kitartjuk egy kicsit. Ugyan ez mehet sarokkal a fenék felé is. Ebben is csak a fantázia szabhat határt, hisz lehet keresztlépésben, szökdelve, térhajlításban és ezek kombinációival is variálni.

Felsőtestre is lehet tréningezni, ha menet közben magunkhoz húzzuk, majd távolítjuk a kocsit. Nyújtott karral ugyan ez már vállra dolgozva tehetjük meg. Egy karral, két karral. Figyelni kell az egyenes törzsre, amit feszes hasizommal kell tartani!

A játszótér pedig minden szülő torna terme lehet, ha meglátja benne a lehetőséget.

Így lehet játszva megcsinálni, a napi egy órás mozgás programot is.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Hölgyeknek jó hír, hogy több futóhölgy életében is, a szülés után sokkal jobb eredményt ért el, mint előtte. Ez igaz a női maraton futás, brit csúcstartójára is, Paula Redcliffe-re, aki 2:15:25 idejével, 2003-óta világ rekorder, amit gyermeke születése után tudott csak elérni.

Kedves szülők, leendő szülök, minden gyermeknek, saját szülei a Világ legjobb rekorderei. Ráadásul mindenben IS!!! Tehát egy minta, aki a legjobb, az mindenre képes!

Így válik a világ, újjá!  

Edzések, edzéstervek: www.triatlonedzo.hu | Edzés cégeknek: www.cegedzes.hu

Utoljára frissítve: szombat, 24 június 2017 14:10

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Gratulálunk az "Év tereptriatlonistája" címhez! Mester Bálint interjúnkat fogadjátok szeretettel! Érdemes figyelmes… https://t.co/Sxcnfg6L6R
A cél - a csodálatos börzsönyi Csarna-völgy maradjon meg a maga szépségében, sínek, vonatok és gépek nélkül. Ha e… https://t.co/prMvjBXXii
Ez komoly??? Nem láttam ezt a plakátot, de nem is szeretném... remélem csak vicc és nem ilyen óvodás szintet sem el… https://t.co/LqqiSpsJzQ

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)