Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2018. június 22. Péntek  Ma Paulina napja van.  

Ironman kerékpáros tanácsok a felkészüléshez - Michi Weiss Kiemelt

Ironman, kerékpáros, tanács, felkészülés, Michi Weiss, XTERRA, MTB, olimpia, Maui, Hawaii

Michi Weiss talán nem a legismertebb Ironman versenyző, de fiatal kora ellenére nemcsak Ironman, hanem XTERRA és MTB versenyeken is világszinten kerékpározik. Ironman és 70.3 versenyeken pedig több dobogós és kerékpáros pályacsúcs eredményt tudhat magáénak. Kerékpáros tanácsai ezért mindenképpen megfontolandók.
(Kiemelt eredményei: Olimpia Athén (MTB): 32., XTERRA Maui 2009, 2010: 3., Ironman 70.3 VB 2011: 4., Ironman Hawaii 2010: 13.)

19 okt. 2011 0 comment  

1. Edzél versenykörülmények között

A felkészülés második szakaszában több alkalommal is gyakorold a versenyen rád váró körülményeket. Nemcsak a távot és a tempót, hanem a terepviszonyokat, a frissítést, különböző időjárási viszonyokat - edzésen akár nehezíthetsz is magadnak, ha már elég erősnek érzed magadat, pl. mehetsz melegebb időben, mint az a versenyen várható. Azonban ne vidd túlzásba!

2. Készülj fejben a magányos versenyzésre

Az Ironman  versenyen az a jó, ha nincsen taktika, nincsen erőbeosztási terv - minden a felkészülés alapján kell történjen. Edzésen még lehet tervezni, beállítani a sajátosságokat. Ehhez jó segédeszközök a pulzus mérő, a teljesítménymérő, a szervezet sav-bázis állapotának rendszeres mérése (ld. X2S Basico teszt).

3. Az első órában legyél nagyon tudatos

Az elöző ponthoz tartozik, hogy az Ironman első órájában (úszás és kerékpár eleje, kb. 60-90 perc) különösen tudatosnak kell lenni, hogy senki ne diktálja neked az ő tempóját. Ehhez a kerékpáron kifejezetten hasznos segédeszköz a teljesítménymérő. Weiss: "Mindig ezzel edzek és folyamatosan figyelem az első óra teljesítményadatait, hiszen gyakorlott kerékpáros lévén hajlamos lennék gyorsabban menni, mint az ideális lenne. Az úszás után mindig túl erős a motivációm és az adrenalin szintem - ez pedig hamar visszaüt egy Ironman versenyen."

x2s hirlevel 600

4. Tanuld meg érezni magadat

A fentiek ellenére soha ne az eszközökre figyelj igazán, hanem magadra. Az eszközök segítenek megtanulni a szervezeted jelzéseit, így verseny közben vagy bármikor tudod érezni önmagadat - ezt pedig egyik műszer sem tudja. Weiss: "10-15 percenként nézem meg a pulzus és wattmérőt, a köztes időben pedig próbálom a teljes testemet kontrollálni. Ha olyat látok, ami nagyon eltér az elvárttól, akkor sem azonnal váltok, hanem fokozatosan, hogy a szervezetem tudja tanulni a finom fokozatokat.". Weiss szerint versenyen már nem is lenne szabad az órát nézni.

5. Edzél egyedien és személyes edzésterv alapján

Elsősorban a korosztályos versenyzőknek fontos, hogy tisztában legyenek a képességeikkel, a tempójukkal, pedálfordulatukkal, pulzusukkal. A profik rendszerint edző(k) mellett dolgoznak, akik figyelnek rájuk, helyettük. Weiss: "Tisztában kell lenni a határokkal és a határok rugalmasságával - időtől, lelkiállapottól és más belső - külsö körülményektől függően. Az Ironman nagyon hosszú és szélsőséges verseny, nem csak egy állapotot él át az ember közben. Ezért egy Ironman felkészülésben is helye van a hosszú résztávos és intervallumos edzéseknek, amelyek persze nem a klasszikus edzéselmélet részei - de mégis hatékonyak".

Michi Weiss: http://www.michiweiss.at/

Edzéstippek, tanácsok a X2S szakértőitől (Ironman, XTERRA) >>

(A szerkesztő megjegyzése: egy sikeres és hosszú évad végén pont a hawaii Ironman versenyen kellett feladja a futásnál)

 

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Natural OCR 💪🏆💪🏆 Ismerős akadály a #msr versenyről 😎 https://t.co/OcSpwVKdCK
Tereptriatlon, mert Ők is szeretik... https://t.co/RtYwrWyBkM
Mai edzésprogram a gyerektábor után! Aki jön, annak érdekeseket is mesélek a táborról... :-) https://t.co/W0VUr7PKNC

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)