Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2018. szeptember 20. Csütörtök  Ma Friderika napja van.  

A futóedzések alapjai: lassú futás

Lassú futás sokkal több előnnyel jár, mint azt a legtöbben gondolnák.

A lassú futás nem ismeretlen a profi versenyzők között, de sokkal kevésbe elfogadott az amatőr versenyzők köreiben, akik mivel kevesebb idejük van edzeni, azt gondolják, minden lassú futás pazarlás. De amint azt a kutatások is mutatják, az edzésben helye kell legyen a mérsékelt tempónak is. "Csak azért mert a lassú futás könnyűnek tűnik, nem jelenti azt hogy nincsen nagyon fontos szerepe. Megalapozza az aerob állóképességet és a zsírégető képességet is fejleszti. Enélkül nem lehet hatékony anaerob edzéseket végezni."

A kenyai atléták a világ leggyorsabbjai, mégsem futnak csak gyorsan. "Nagyon sok kifejezetten lassú tempójú edzést végeznek" - mondja Lance Watson (Lifesport Coaching, Vancouver, British Columbia). "A kenyai futók gyakran jönnek Vancouverba edzeni, több alkalommal is dolgoztam velük együtt és megfiygelhettem az edzésmódszereiket." 

Milyen lassú legyen a lassú futás? A legjobb, ha a kényelmes bemelegítő tempót vesszük alapul és azzal végezzük az edzést. Pulzusértékben kifejezve ez a maximális pulzus 60-70%-a.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az alábbi különböző esetekben érdemes ezzel a tempóval edzéseket végezni már az alapozó edzésszakaszon kivül is. Csak az arányok változnak, alapozó időszakban az edzések 70-80% ebben a tartományban van, késöbb ez lecsökken 15-20%-ra.

Alapozó edzések: a versenyidőszak után következik a pihenő időszak, majd az alapozás, ahol a hosszú, lassú, alacsonyintenzítású edzések dominálnak.

Átmozgató futás: kemény edzés, verseny utáni átmozgatás, amikor a test regenerációját segíti.

Edzésterven kivüli futás: a jól meghatározott edzséterven kivüli extra futás semmiképpen sem legyet megerőltető! A nyújtás, lazítás, hangulat, közérzet miatt lehet szükséges, de csak alacsony tempóban.

Helyettesítő edzés: az edzéstervben kemény edzés van, de vagy az idő, vagy a fizikai-lelki állapot nem teszi lehetővé az előírt terv teljesítését. Ebben az esetben is a lassú futás a megoldás.

Összetett edzés: főleg hosszútávú triatlonistáknak javasolt edzésmódszer - az alapozó edzés időszak után kezdődik 120p kerékpár után 60p futással és befejeződik a 240p kerékpár után 120p futással. De minden futás óvatos és laza, lassú!

Sérülés utáni edzések: sérülés utáni felépüléskor legalább 2-3 hétig csak ilyen lassú tempóban javasolt edzéseket végezni.

Maraton futók körében a következő mondás régóta megadja a felkészülés hangulatát: "Aki nem tud lassan futni, az gyorsan sem tud."

Ennek persze nagyon sok jelentése van, egy másik cikkünkben elemezzük is a mondatot.

Edzések, edzéstervek: www.triatlonedzo.hu | Edzés cégeknek: www.cegedzes.hu

Utoljára frissítve: kedd, 02 augusztus 2016 09:48

1 hozzászólás

  • Albert Zoltán 2016. augusztus 16

    Én jövőre tervezem az Ironmant, ez a cikk sok kérdésemre választ adott. Van egy, ami nem hagy nyugodni: hosszútávú versenyzőknek is hasonlóan kell pihenni, mint annak, aki rövidre készül?

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

A paksi ATOMfutás és brutálATOM 2018.09.15 rövid híre és ereményei. https://t.co/FjSXQYHqSh
Nemcsak a sportról (Ironaman, dupla Ironman, maraton) hanem a családról és a gyermekekről is beszélgettem Nellivel.… https://t.co/f89ltDHLni
Dupla Ironman és a fitnesz, interjú Besencziné Nagy Kornéliával https://t.co/qqs6WSv1RC

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)