Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. június 20. Csütörtök  Ma Rafael, Dina és Polett napja van.  

Tavaszi sporttáplálkozás 1.

A sportolók táplálkozása és életmódja ma még sajnos nem áll megfelelő mértékben középpontban. Ez részben abból fakad, hogy a sportolók eredményességét főképpen edzéseik minőségétől és mennyiségétől teszik függővé, és jó esetben másodlagosnak tekintik az életmódot illetve a táplálkozást, rossz esetben semmilyen jelentősséget nem tulajdonítanak neki. Részben azonban abból is, hogy gyermekkorban az edzőnek még semmilyen befolyása nincsen a gyermek táplálkozására, hiszen az a család magánügye.
26 márc. 2009 0 comment  
A megszokott ételekről nagyon nehéz később lemondani, vagy azokat megváltoztatni. Külföldön már több helyen is kezdik felismerni, milyen mértékben növelhető a teljesítmény az edzések azonos minősége és mennyisége mellet is pusztán azzal, hogy a sportoló mást eszik, máshogyan él, lélegzik és gondolkodik.

Ezzel kapcsolatos cikksorozatunk első részében főként a fizikai, vagyis a táplálkozási résszel foglalkozunk. Azt sem a teljesség igényével, hiszen a téma kimeríthetetlen.

Ajánlunk sportolók számára tisztítókúrákat, megvizsgáljuk néhány étel hatását sportolói szemszögből, és ajánlunk egy-két kellemes receptet.

Mivel éppen tavasz elején járunk, és kóstolgatjuk az úgynevezett tavaszi fáradtságot, azzal kezdenénk, hogy mit tehetünk, ha ezt szeretnénk elkerülni.

A tavaszi fáradtság legnagyobb részben a téli hónapokban elfogyasztott ételekből lerakódott salakanyagok önkéntelen vérbeürülése, vagyis a szervezet védekezőmechanizmusa. A véren keresztül a méregtelenítő szervekbe jutva a szervezet megszabadulna mindezektől, és nagy mértékben segíthetjük és gyorsíthatjuk ezt a folyamatot, ha rendszeresen veszünk esténként szódabikarbónás forró lábfürdőt, ami a tavaszi megfázásoknak és influenzának is ideális ellenszere. Romolo Mantovani szerint „Csak egyetlen betegség létezik: a méreglerakódás.”

Kezdjük a tüdővel. A sportoló egyik legfontosabb szerve a tüdeje, hiszen, ha a tüdő rosszul működik, akkor az izmok nem jutnak elegendő oxigénhez, és ennek hatását mindenki átélte már. A tüdő fő ellenségei a hurutképző élelmiszerek (ha leszámítjuk a környezeti ártalmakat, élen a levegőszennyezéssel, és a szmoggal). Ezek az élelmiszerek csökkentik a tüdő kapacitását és a tüdő tisztító funkcióját. A hurut képzésében főszerepet kapnak a tej és a tejtermékek (sajt túró). Utánunk nyomulnak a sorban a húsok, halak, tojás, szója, proteinkészítmények, élesztő végül a hüvelyesek.

Ezzel szemben hurutoldó a hagyma, a gyümölcs, a zöldség, a héjában sült krumpli, a hársfatea, a bodzatea, illetve még a kakukkfű, édesgyökértea, eukaliptuszolaj kúra és a fokhagyma kúra is rendelkezik ezzel a hatással.

Az eukaliptuszolaj kúrát azoknak ajánlhatjuk, akik nem tudnak kivergődni az egymást követő náthákból és hurutos megbetegedésekből, ha szívesen kiváltanák a sportoló rémálmát az antibiotikumot, ami egyébként minden mértékben kerülendő, hiszen egyetlen antibiotikum kúra kipusztítja az immunrendszer alapjául szolgáló bélflóra nagy részét. Tehát: Vegyünk valódi ausztrál eukaliptuszolajat. (Elérhető a bioboltokban.) Reggel és este egy mokkáskanál mézbe vagy juharszirupba eukaliptuszolajat cseppentünk. Első nap három cseppet, második nap négy cseppet naponta növeljük egy cseppel az ötödik napig (hét csepp), onnantól cseppenként csökkentjük három cseppig.



A sportoló másik eléggé nélkülözhetetlen szerve a csontozata.

Mit tehet a sportoló a csontjai épségéért? Ha rájött, hogy az „élet, erő, egészség”templomaként ránk tukmált tejből nemhogy nem szívódik fel a kalcium, de még le is rakódik a csontokra, akkor nyilván szívesen megszabadulna a felesleges tehertől, hiszen ha néhány gramm számít a kerékpárváz súlyában, akkor az a néhány gramm mész sem árt ha eltávozik, nem is beszélve a fájdalomról és egyéb akadályoztatásról, ami megkeserítheti a sportoló mindennapjait.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||
Ennek ideális ellenszere a mindenki által jól ismert, de nem eléggé elismert citrom.

Ha elszánjuk magunkat erre a kúrára, akkor számíthatunk rá, hogy az eredményért cserébe bizony néhány dologról egy időre le kell mondanunk.

Viszont a végén tiszta bársonyos bőr és remekül működő ízületek és csontok várnak. Csak kitartás!

A kúra egész ideje alatt növényi étrend ajánlott. Eszközök: Frissen préselt citromlé átszűrve (lehetőleg üvegfacsarót és műanyagszűrőt használjunk.)

A citrom levét étkezés előtt legalább fél órával hígítatlanul, magában fogyasszuk! Ha a fogainkat bántja, akkor szívószállal igyuk.

A kúra erősen tisztít, így számíthatunk kellemetlen tisztulási tünetekre: fejfájás, hányinger, szédülés, bőrkiütések, korábbi, gyógyszerekkel elnyomott betegségek tünetei. A növényi étrend azért fontos, mert vegyes étrend mellett a tisztulási tünetek sokszorosára fokozódhatnak.

Maga a kúra a következőképpen végzendő: Első nap reggel egy citrom leve. Második nap reggel és délben egy-egy citrom leve. Harmadik nap reggel, délben és este egy-egy citrom leve. Negyedik nap reggel kettő, délben és este egy-egy citrom leve, és így tovább fel egészen három-három citromig reggel, délben és este. Most jön a fekete leves. Tíz napon keresztül minden nap három-három citrom leve reggel délben este. Majd elkezdjük csökkenteni. Három reggel, három délben és kettő este. Ez már a tizenkilencedik nap. És így tovább egyesével levisszük, míg végül az utolsó napon reggel egyetlen citrom leve vár ránk.
{/accesstext}

Egészen elképesztő módon, mindazok, akik ezt a kúrát elvégezték, arról számoltak be, hogy bár a közbülső tíz nap alatt fogcsikorgatva nyomták le a három citromokat, de amikor a kúra végére értek, nem volt kedvük abbahagyni.  A reggeli citromot még sokáig megtartották. Ez többek közt személyes tapasztalat is.

A cikk második része

Melanie McQuaid cikke és saját tapasztalatai alapján írta: TóthViktor

Melanie McQuaid 3-szoros XTERRA világbajnok, többszörös NORBA dobogós, kanadai kerékpáros válogatott, olimpikon. Végzettsége biokémikus, foglalkozása vegetáriánus sportoló.


Tóth Viktor a X2S sorozat szervezője, vegán sportoló, XTERRA versenyeken több korosztályos dobogós helyezéssel. Végzettsége matematika tanár, foglalkozása programozó.



Megjelent: Velo magazin, 2008/4

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

hazafelé a dorogi strandról. ma sem volt pihenőnap a táborban 😎💪🏆 – napfényes
Tábor 3.nap - irány egy kalandos helyszín ☠💡 – izgatott
Tábor pillanatképek az első napról. https://t.co/8jWijkVNZ0

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)