Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

Edzéstervek: lassíthatók az öregedési folyamatok

Fitten, fiatalosanA narancsbőr, a laza kötőszövet, a széles csípő, a combra-, fenékre rakódó zsírpárnák elhelyezkedése nagyrészben genetikailag kódolt. Azonban természetesen léteznek olyan módszerek, amelyekkel lassíthatók az öregedési folyamatok, csökkenthető a zsírszövet mérete, feszesebbé tehető a fenék-, comb- és alsó lábszár izomzata.
04 febr. 2009 0 comment  

 

A csípőt és alsó végtagokat gazdag izomállomány borítja. Nem véletlenül, hiszen a lábakat nagyon sokszor, sokféleképpen szoktuk mozgatni. Gondoljunk az állásra, járásra, leülésre, felállásra, a törzs egyenesen tartására, a sportmozgások széles repertoárjára. A törzs egyensúlyozásában például négy izom erejére van szükség, amelyek között a fenék izmai is szerepelnek.

A fitnesztermi edzések összeállításakor általában nem az alsó testfélre helyeződik a hangsúly, hanem a felső testre. Ebből azonban nem csak esztétikai, hanem egészségügyi hátrányok is keletkezhetnek, mivel az izmos, nagy tömegű felsőtest miatt a térd, csípő, boka ízületeire igen nagy nyomás nehezedik, amellyel megsokszorozódik a sérülések kialakulásának veszélye.

Akik csak hetente egy alkalommal tudnak sportolni - például kosárlabdázni, focizni, röplabdázni, teniszezni -, szintén nagy sérülésveszélynek vannak kitéve. A viszonylag gyenge, illetve edzetlen alsó végtagizomzat miatt ugyanis nagyon erős húzó-, nyíró-, csavaróerő, az ugrások során pedig óriási súly nehezedik az ízületekre, amely nagyon gyakran porcot, szalagokat érintő sérüléseket eredményez. A labdajátékok rendkívül jótékony hatásait nem szabad lebecsülni, viszont ügyelni kell az ízületeket tehermentesítő izmok erősítésére is. Például a térd védelmét a comb feszítőizmainak erősítésével jelentősen tudjuk fokozni.

Ha formálni szeretnénk a fenék, combok, vádlik területét, akkor az egyes izomcsoportok egyidejű edzésére van szükség. Gondoljunk bele, hogy milyen aránytalan, ha valakinek hatalmasak a combfeszítő izmai, viszont a láb hátsó-felső részén, a combhajlítók területén mintha nem is lenne semmi. Nem túl szerencsés az sem, ha a felsőtest erős, viszont a vádlik, combok szinte nem is emelkednek ki a csont síkjából. 

A fenék-, illetve láb izmainak erősítését, formálását a hasizomgyakorlatok után célszerű alkalmazni. Mivel az alsó végtag és csípő izmai a test legnagyobb izomtömegét alkotják, ezért a specifikus, egy-egy izomra (például combra) fókuszáló gyakorlat előtt nagyon lényeges az alapos bemelegítés. Legegyszerűbben és egyben leghatékonyabban a ciklikus mozgásokkal (kerékpározás, kocogás, futás, aerobik) tehetünk ennek eleget. Mivel a legtöbb esetben nem az izomtömeg növelése a cél, hanem inkább az alakformálás, ezért nem a kis ismétlésszámú, nagy ellenállással szemben-, illetve nagy súllyal végzett gyakorlatok alkalmazása a cél, hanem éppen ellenkezőleg: a kis súllyal (ellenállással szemben) történő, nagyobb ismétlésszámmal végzett edzéseken van a hangsúly.

...

Forrás: medizona.hu

 

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Az elmúlt hét képes összefoglalója. Fárasztó volt, mert a tábor mellett Timon érettségije, érettségi bankettja, Á… https://t.co/cpNGoPiFTS
Nagyszerű héten vagyunk tul - sok apróbb sérüléssel, csalán és szúnyogcsípéssel, közel 100 km terepkerékpározással,… https://t.co/ASuLiuUnO9
Számháború alatt volt idő kisebb dolgokat észrevenni ☀️🌍❤

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)