Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. június 17. Hétfő  Ma Laura és Alida napja van.  

X2S-Életfa terepfesztivál - MTB edzésterv 1-2

X2S edzéstervA 6 hetes kerékpáros edzésterv első szakaszában állóképességet és alap technikákat próbálunk ki. Ebben az időszakban mindenki fel tudja mérni, hogy hol tart, mire számíthat.
07 aug. 2009 0 comment  

Powered by1. Alap
2. Haladó

1. Az edzésterv célja, hogy alapfokon felkészítsen egy nehéz, de teljesíthető kerékpáros pályára.

Az "alapfok" jelentése: nem a győzelem, hanem a teljesítés számít!

A 6 hetes edzésterv teljesítésének alapja, hogy legyen egy állóképességi edzettség, amit bármilyen erre alkalmas sportággal meg lehet szerezni, nemcsak kerékpározással (futás, túrázás, úszás, labdajátékok, lovaglás, küzdősportok,..).

Amennyiben valaki képes könnyű terepen (föld úton, ösvényen, de különösebb emelkedők lejtők nélkül) kerékpározni 1 órán keresztül, alkalmas az edzésterv elkezdéséhez.

2. Az edzésterv célja, hogy más sportágban magas szinten lévő sportolókat felkészítse a verseny eredményes teljesítésére.

Az "eredményes" jelentése: korosztályosan, vagy akár összetettben is jó eredmény elérése.

A 6 hetes edzésterv teljesítésének alapja, hogy legyen egy magas szintű állóképesség, jó erőnlét és a jó érzék a váratlan helyzetek megoldásához.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

Az állóképesség mellett az erő azért fontos, mert hegyikerékpáron gyakran kell nagyon szélsőséges erőhelyzetekben helyt állni (különböző emelkedők, talajok, váratlan helyzetekben nagyon gyors reakciók). Az alap tetszőleges más sport űzése mellett is MTB tapasztalat! Túra, maraton, xc, triál, 4X,...

Mindkét edzéstervben figyelembe vettük más sportágak edzéseit - tehát nem maximális kerékpáros edzéstervről van szó!

Jelmagyarázat
* laza/pihenő edzés szükséges! Ezt össze kell hangolni a többi sporttevékenységgel, hiszen a pihenés legalább olyan fontos, mint maga az edzés!
- tetszőleges sport vagy pihenés

Alap

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1.hét

laza sportolás és/vagy 20-30 perc könnyed tekerés

30-40 perc, legalább 50% terepen

-

60 perc, legalább 50% terepen

*

60-75 perc, legalább 50% terepen, fontos, hogy legyen benne komolyabb emelkedő, ahol legalább 4-6 perc pörgős áttételen való hajtás is szerepel (ha egyben nem megy, akkor ismételni kell az emelkedőt)

könnyed sportos kikapcsolódás (túra, úszás, családi tekerés)

2.hét

laza sportolás és/vagy 20-30 perc könnyed tekerés

30-40 perc, legalább 50% terepen, legalább 10 perc komolyabb erőkifejtés

-

60 perc, legalább 50% terepen, technika gyakorlása (fékezés, kanyarodás, szlalom)

*

60-75 perc, legalább 75% terepen, fontos, hogy legyen benne komolyabb emelkedő, ahol legalább 6-10 perc pörgős áttételen való hajtás is szerepel (ha egyben nem megy, akkor ismételni kell az emelkedőt) és olyan lejtő, aminek a tetejéről nem látod az alját

könnyed sportos kikapcsolódás (túra, úszás, családi tekerés)


Haladó

H

K

Sz

Cs

P

Sz

V

1.hét

laza sportolás és/vagy 30-40 perc könnyed tekerés

50-60 perc, legalább 75% terepen

-

60 perc, legalább 75% terepen

*

60-75 perc, legalább 75% terepen, kistányéros mászás és gyors lejtő

könnyed sportos kikapcsolódás (túra, úszás, családi tekerés)

2.hét

laza sportolás és/vagy 30-40 perc könnyed tekerés

50-60 perc, legalább 75% terepen, legalább 15 perc komolyabb erőkifejtés

-

75 perc, legalább 75% terepen, technika gyakorlása (fékezés, kanyarodás, szlalom), rövid, intenzív emelkedő többszöri ismétlése (ennek a visszafele iránya alkalmas a technika gyakorlására)

*

75-90 perc, legalább 75% terepen, legalább 10-15 perc pörgős áttételen való hajtás, lejtőzés

könnyed sportos kikapcsolódás (túra, úszás, családi tekerés)

{/accesstext}

A következő kéthetes edzésterv tartalmazza a speciális terepkerékpáros edzéseket és fejlesztő gyakorlatokat.

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Na, ez már valami ❤🏆💪 https://t.co/J2PsfoYVei
Egy mintaszerű kezdés a Running Warriors sprint futamán, a Bánki tónál. Nagyon szép és -néhez a pálya 💪🏆💪🏆. Holnap… https://t.co/zFEehFNTG9
Kezdődik a mai nap OCR versenye: Running Warriors sprint🏆🏆🏆 Holnapra előzetes: szuper a pálya, a tó tökéletes, extr… https://t.co/ly0qdOCCnP

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)