Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. december 6. Péntek  Ma Miklós és Döniz napja van. Mikulás napja

Nyílt vizi úszás 2. (rajt)

Nyílt vizi, úszás, edzés, tréning, anaerob, aerob, izomláz, sprintA triatlonban az egyik legnagyobb erőpróba a rajt pillanata. Nem a fizikai nehézségek miatt - bár azok sem elhanyagolhatóak - inkább lelkileg, szellemileg. Miért? Nem lehet gyakorolni azt, amikor több száz ember egyszerre, egy cél érdekében egy viszonylag kis helyen egyszerre kezd el úszni - a közeg amúgy is meglehetősen idegen, mindenkiben van versenydrukk és szinte soha nem lehet biztos abban, kik vannak mellette.
01 máj. 2007 0 comment  

A leggyakoribb kérdések ezzel kapcsolatban: 'Hogyan lehe a legjobban kivitelezni a rajtot, a legkevesebb ütközéssel?' vagy 'Mit csináljak, hogy az úszótudásomat kihasználva a legelőrebb jussak ki a küzdelemből?'.

Elsősorban el kell dönteni a következőket:

  • mennyire vagyok jó úszó
  • hajlandó vagyok-e akár a legnagyobb  tömegbe is beúszni, hogy nyerjek 10-30 másodpercet
  • a verseny további részében be tudom-e hozni, amit itt elveszíthetek
Aki biztos abban, hogy a legjobbakkal is el tud úszni, az nyugodtan helyezkedjen az élboly közelébe, de minden más esetben - főleg eleinte - inkább veszítsünk az úszáson időt, mintsem sok rossz tapasztalatot nyerjünk!

Nyílt vizi, úszás, edzés, tréning, anaerob, aerob, izomláz, sprintEgy rövid távú versenyen érdemesebb kockázatot vállalni, mint egy hosszún - ott sok idő van minden apró hiba kijavítására, de minden elvesztegetett kalórai megbosszulja magát. Azonban a rövidebb távú versenyek többsége bolyozós, ami azt jelenti, hogy ha az úszáson sokat veszítünk, akkor a kerékpáros szakaszon már szinte biztosan nem tudjuk behozni!

Az XTERRA vesrenyeken ilyen veszély senkit nem fenyeget, több világbajnok is kifejezetten rossz úszó... (Ned Overend az 1999-es XTerra világbajnokságon )

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

A vízbe mindig menjünk  be a rajt előt, hogy megszokjuk a hőmérsékletet, érezzük a 'pályát'. Amennyiben nagyon hideg a víz, akkor is jobb a rajt előtt kis idővel megmártózni és a rajtig erőteljesen mozogni.

  1. vegyük szemügyre a pályát, merre kanyarodik, milyen a rajtterület (vízből, partról, stégről) , nézzük meg hova állnak a profik
    1. sok esetben érdemes oldalt elúszni és a boly mellett kihagyni a pofozkodást, majd kicsit késöbb csatlakozni az élmezőnyhoz
    2. legtöbbször azonban vagy a bolyban kell elindulni vagy pedig messzire elkerülni, ugyanis rossz emberre tapadva esély sincsen utolérni az elsőket
  2. ha senkit nem ismerünk, akkor mindenképpen nagyon figyeljük meg a tereppontokat, merre induljunk (az irányt tudni kell tartani - ld. 1. rész ), mert a rajt után sokáig nem nagyon van idő nézelődni
  3. ha van ismerősünk és tudunk együtt úszni vele, akkor érdemes összedolgozni
  4. a lányokat lehet védeni azzal, hogy 2-3 fiú az elején körbeveszi őket
  5. rajt után az első 100-300 m minidg nagyon erős, erre fel kell készülni
    1. erős úszóknak érdemes messze az utazó sebesség felleti tempóval indulni és akár 300-400 m-t is megtenni, mielőtt a normál sebességre visszaállnak
    2. gyengébb úszóknak az eleje sem jó, ha erős, mert az nagyon hirtelen tudja a pulzust túl magas tartományba tolni és hosszabb távon ez megbosszulhatja magát
  6. aki nagyon bizonytalannak érzi magát, az nyugodtan várja meg, ameddig kicsit elül a cstazaj és csak utána kezdje el az úszást

Elindulás után, amikor már a csoprtunkat is megtaláltuk figyeljünk a tájékozódásra, a többiekre és ne lepődjünk meg, ha az utánnunk jövők a lábunkat lökdösik! Triatlon versenyeken nagyon gyakori a 'közelúszás', ami sok esetben nem csak a láb, hanem a törzs, fej és a kéz összeütését is jelentheti. Ezeket a helyzeteket igyekezzünk időben elkerülni!

{/accesstext}

Továbi témák: neoprén, triatlon-xterra úszás (több körös úszás kis futással a parton)



Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Nagyon szép feldolgozása egy metál balladának. Egészen különleges jin érzékenyésgű zongora muzsika. https://t.co/Xw81iitCFM
Dolph Lundgren vegán lett! Divat vagy nem, hosszú távú döntés vagy nem - mindenképpen figyelemreméltó, hogy egy ily… https://t.co/BbMHVsbqJA
Ildi idei első adventi koncertje a MÉZ zenekarral ! A következő december 7, Óbuda Főtér ❤☀️👑 https://t.co/781wSixYeT

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)