Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. szeptember 22. Vasárnap  Ma Móric napja van.  

Nyílt vizi úszás 2. (rajt)

Nyílt vizi, úszás, edzés, tréning, anaerob, aerob, izomláz, sprintA triatlonban az egyik legnagyobb erőpróba a rajt pillanata. Nem a fizikai nehézségek miatt - bár azok sem elhanyagolhatóak - inkább lelkileg, szellemileg. Miért? Nem lehet gyakorolni azt, amikor több száz ember egyszerre, egy cél érdekében egy viszonylag kis helyen egyszerre kezd el úszni - a közeg amúgy is meglehetősen idegen, mindenkiben van versenydrukk és szinte soha nem lehet biztos abban, kik vannak mellette.
01 máj. 2007 0 comment  

A leggyakoribb kérdések ezzel kapcsolatban: 'Hogyan lehe a legjobban kivitelezni a rajtot, a legkevesebb ütközéssel?' vagy 'Mit csináljak, hogy az úszótudásomat kihasználva a legelőrebb jussak ki a küzdelemből?'.

Elsősorban el kell dönteni a következőket:

  • mennyire vagyok jó úszó
  • hajlandó vagyok-e akár a legnagyobb  tömegbe is beúszni, hogy nyerjek 10-30 másodpercet
  • a verseny további részében be tudom-e hozni, amit itt elveszíthetek
Aki biztos abban, hogy a legjobbakkal is el tud úszni, az nyugodtan helyezkedjen az élboly közelébe, de minden más esetben - főleg eleinte - inkább veszítsünk az úszáson időt, mintsem sok rossz tapasztalatot nyerjünk!

Nyílt vizi, úszás, edzés, tréning, anaerob, aerob, izomláz, sprintEgy rövid távú versenyen érdemesebb kockázatot vállalni, mint egy hosszún - ott sok idő van minden apró hiba kijavítására, de minden elvesztegetett kalórai megbosszulja magát. Azonban a rövidebb távú versenyek többsége bolyozós, ami azt jelenti, hogy ha az úszáson sokat veszítünk, akkor a kerékpáros szakaszon már szinte biztosan nem tudjuk behozni!

Az XTERRA vesrenyeken ilyen veszély senkit nem fenyeget, több világbajnok is kifejezetten rossz úszó... (Ned Overend az 1999-es XTerra világbajnokságon )

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

A vízbe mindig menjünk  be a rajt előt, hogy megszokjuk a hőmérsékletet, érezzük a 'pályát'. Amennyiben nagyon hideg a víz, akkor is jobb a rajt előtt kis idővel megmártózni és a rajtig erőteljesen mozogni.

  1. vegyük szemügyre a pályát, merre kanyarodik, milyen a rajtterület (vízből, partról, stégről) , nézzük meg hova állnak a profik
    1. sok esetben érdemes oldalt elúszni és a boly mellett kihagyni a pofozkodást, majd kicsit késöbb csatlakozni az élmezőnyhoz
    2. legtöbbször azonban vagy a bolyban kell elindulni vagy pedig messzire elkerülni, ugyanis rossz emberre tapadva esély sincsen utolérni az elsőket
  2. ha senkit nem ismerünk, akkor mindenképpen nagyon figyeljük meg a tereppontokat, merre induljunk (az irányt tudni kell tartani - ld. 1. rész ), mert a rajt után sokáig nem nagyon van idő nézelődni
  3. ha van ismerősünk és tudunk együtt úszni vele, akkor érdemes összedolgozni
  4. a lányokat lehet védeni azzal, hogy 2-3 fiú az elején körbeveszi őket
  5. rajt után az első 100-300 m minidg nagyon erős, erre fel kell készülni
    1. erős úszóknak érdemes messze az utazó sebesség felleti tempóval indulni és akár 300-400 m-t is megtenni, mielőtt a normál sebességre visszaállnak
    2. gyengébb úszóknak az eleje sem jó, ha erős, mert az nagyon hirtelen tudja a pulzust túl magas tartományba tolni és hosszabb távon ez megbosszulhatja magát
  6. aki nagyon bizonytalannak érzi magát, az nyugodtan várja meg, ameddig kicsit elül a cstazaj és csak utána kezdje el az úszást

Elindulás után, amikor már a csoprtunkat is megtaláltuk figyeljünk a tájékozódásra, a többiekre és ne lepődjünk meg, ha az utánnunk jövők a lábunkat lökdösik! Triatlon versenyeken nagyon gyakori a 'közelúszás', ami sok esetben nem csak a láb, hanem a törzs, fej és a kéz összeütését is jelentheti. Ezeket a helyzeteket igyekezzünk időben elkerülni!

{/accesstext}

Továbi témák: neoprén, triatlon-xterra úszás (több körös úszás kis futással a parton)



Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Szakmai szemle s jövő heti megnyitó előtt. Multisport Bázis. . #multisportbazis
Akadályfutás matiné egy különleges helyen 💪🏆 . #eletfa #x2steam #hocra #akadalyfutas #multisportbazis #terepsporthttps://t.co/EHvk6sPmbB
Ma az irodában 😎 . #timetoplay #mienkaterep #x2steam – fantasztikusan van

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)