Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2018. október 20. Szombat  Ma Vendel napja van.  

Téli edzésmódszerek - alapozás és mentális felkészülés

A téli hónapokban, amikor hosszabbak az éjszakák és hideg van, az edzések megszervezése inkább életművészet, mintsem tudomány - legalábbis javasolt így felfogni!

Legtöbben ezt az alapozásnak és az új év előkészítésének fogják fel és már ebben az időszakban kiégetik magukat mire elkezdődnek a tényleges motiváló edzések és versenyek. Néhány ötlet, tipp arra, hogyan lehet ebben az időszakban rugalmasan és mégis eredményesen edzeni.

24 jan. 2010 0 comment  


Alaptétel - mint minden edzés esetén: minden ember más, mindenkinek más az optimális edzésmódszer (ez az edzők szerencséje...). Van aki többet bír egy bizonyos edzésből, vagy kevesebbet, de többszőr, van aki gyorsabban regenerálódik. Mindenki számára abszolút elfogadható edzésmódszer nincsen! Ezek a gondolatok is arra jók, hogy megmutassák: így is lehet! A lényeg: nem kell görcsölni a téli edzések alatt.

Először is nem kell az alapozásra úgy tekinteni, mint kemény - vagy keményebb! - munkára! Legyen inkább szórakozás, pihenés - örömsport. A vasárnapi 5-6 órás kerékpározás, majd utána még 1 óra futás ebben az időszakban túlzás. Ezt a mennyiséget inkább 2-3 nap alatt kell teljesíteni.

Fontosabb a rendszeresség, az egyenletes terhelés és az odafigyelés. heti 5 nap folyamatos munka, napi 1-3 óra edzéssel és 1-2 nap pihenővel meghozza a várt eredményt. Ebben az időszakban érdemes minden más testrészt edzeni - próbálj ki minnél több és színesebb dolgot!

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} Kérjük regisztrálj vagy lépj be az oldalra a további tartalom eléréséhez!!||

Ez egyben arra a kérdésre is rávilágít, amibe a legtöbben beleütköznek: az alapozó időszak nem arról szól, hogy csak 1 tempóban megyünk rettentő sok km-t! Hónapokon át nagyon sokat kis tempó és erőintervallumban (1-2 pulzus tartományban) edzeni eltompítja a szervezet reakcióképességét, robbanékonyságát. Hetente 1-2 alkalommal legalább a 3-as tartományban fel kell tolni az edzést, de akár a 4-esbe is - rövid ideig és messze nem a kifáradásig (3-asban max. 1 óra, 4-esben pár perc)! Ez segít a szervezetnek az "emlékezésre", arra, hogy tavasszal majd ilyen terhelésből lesz sok. Mentálisan pedig erősebbé teszi az akaratot, a lelkesedést és a hozzáállást. Talán a legjobb edzés ilyenkor erre a problémára a fartlek.

De arra fontos figyelni, hogy az edzések 60-70% valóban az alapzónákban történjen.

Végülnagyon fontos, hogy az edzések színesebbé tételéhez más sportágakat is igénybe lehet venni. Nem csak kipróbálni, hanem komolyabb edzéseket végezni, hiszen pszichésen nagyszerű hatésa lehet egy gyors, könnyű sikernek - a kudarc meg nem érheti azt, akinek a célja a kiegészítő edzés.

A legjpobb téli kiegélszítések: sífutás, úszás, sziklamászás (falmászás), jóga, tai-chi, chi-kung, capoiera, tánc. Akár a pulzus/állóképességi tartományunkat, akár az ügyességünket, akár az erőnket fejlesztjük az 2-3 téli alapozó  hónapban, késöbb mind komoly előre lépést jelenthet a fősportágunkban. Ezekre a sportokra is igaz, hogy nagyobb részt az alaptartományokban tartsuk az edzéseket, a amgasabb tartományokban ritkán és/vagy rövid ideig tartózkodjunk.

Szintén kedvelt téli kiegészítők a társas (labda) sportok - azonban szinte minden ilyen komoly sérülésveszélyt rejt magában. Aki nincsen kellőképpen hozzáedződve az ilyen terheléshez, a versenyszezonját nem biztos, hogy érdemes kockáztatnia ezekkel a sportokkal.

{/accesstext}

Az alapozás második felében nagyon hasznosak az összetett edzések, amelyek többsportág egymásraépítésével edzik a testet és a lelket.

Összefoglalva a téli edzések kihívását és jelentőségét

Maradjunk motiváltak és álhatatosak (vagy szerezzük vissze ezeket), ehhez legyünk türelmesek, rugalmasak és kitartóak.

A sorozat folytatása

  • Összetett edzések
  • Mentális edzés
  • Extrém edzések

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Valakinek megvan "A jelenés" c. francia filmdráma, akitől kölcsönkérhetem vagy átvehetem?
Ismét lesz magyar induló az XTERRA​ Világbajnokságon. Olyan induló, aki esélyes a dobogóra, de a győzelemre is! Oly… https://t.co/ThtIYps00B
Ismét lesz magyar induló az XTERRA Világbajnokságon. SŐT! Olyan induló, aki esélyes a dobogóra, de a győzelemre is!… https://t.co/Kfo2nFSbNl

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)