Bejelentkezés  \/
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2024. március 29. Péntek  Ma Auguszta napja van.

XTERRA Italy, az egyik legnehezebb tereptriatlon verseny Kiemelt

• Állapot: Archív
XTERRA Olaszország - nyugodt szívvel állíthatom, hogy életem egyik, ha nem a legnehezebb versenyét sikerült teljesítenem az elmúlt hétvégén. Tereptriatlon, terepfutás, MTB... mindent összesítve is ez a helyzet.

A verseny helyszínére ezúttal Balázs is el tudott kísérni, így volt alkalmunk picit kikapcsolódni is. Rómáig repülővel, onnan pedig a szervezők által biztosított transzferrel jutottunk el, a valami varázslatos helyszínre, Scanno-ba.

Az 1000m magasan fekvő kisváros, de legfőképpen a helyiek szeretete, kedvessége teljesen lenyűgözött minket. Mondhatni nem vagyunk mi ehhez szokva... A szervezők a pályát tekintve rendesen kitettek magukért. Az 1500m-es úszás, a kisváros alatt elnyúló kristálytiszta vizű tóban volt.

29 júl. 2014 Hozzászólás: Hozzászólás

A kerékpáros pálya röpke 30km, és nem tévedés, 2000m szintkülönbséget tartogatott az indulok számára. Kettő, egy nagyobb, és egy kisebb körben kellett ezt teljesíteni, többször is áthaladva a városka történelmi falai, sikátorai között. A futópálya 450m szintkülönbsége pedig meglehetősen becsapós volt, ugyan is több négykézlábas mászást is tartalmazott, nem beszélve az óváros végeláthatatlan lépcsősorait.

Már csütörtökön volt alkalmunk megismerkedni a bringás pályával, ami első tekerésre sokkoló volt. Természetesen megálltunk nézelődni, fotókat készíteni, ámulni-bámulni a tájban, aminek köszönhetően 3 óra alatt értünk körbe a 30km-es körön. Az első több mint egy óra a mászásról szólt. A legkönnyebb áttételen forgattunk felfelé, az emelkedő első felében hihetetlen meredek egynyomos sziklás mászások voltak, míg a második felében a széles, kavicsos, de annál meredekebb kaptató következett.

xterra-italy-poor-brigitta-2014-111

Tengerszint felett 1700m-re másztunk fel, amit egy lassú, nagyon technikás, végig egynyomos lejtő következett, ami a több helyi downhill pálya egyike volt. A második kis körre a városon keresztül kellett száguldani, ahova a szervezők több nézői, amolyan buli pontot állítottak fel, szpíkerekkel, kivetítőkkel, DJ-kel! A kis kör már meg sem lepett minket, szintén kegyetlen meredek emelkedő, és egy szintén downhill pályát követően értünk vissza a rajt-cél területre.

A pénteki napunk már csak a regenerálódásról, versenyre hangolódásról szólt. Balázs kirándulni indult, bringával bejárta a környéket, addig én a PRO versenyzői kötelezettségeimnek tettem, illetve csak tettem volna eleget. Habár a verseny szervezése hibátlan volt, azonban az azt megelőző programok, amolyan olaszosan zajlottak. Kezdődött volna egy PRO versenyzői köszöntővel, ami pénteken délre volt kiírva. Nos, ez olyan mértékben csúszott, hogy a fél brigád már feladta a várakozást, és lemaradt róla... A következő program délután 5-re volt kiírva, ez a PRO Briefing lett volna, ami végül elmaradt... Ami a PRO sajtótájékoztatót illeti, már meg sem említem...

Egy dolog stimmelt, ez pedig a csütörtök esti kis összejövetel. Az egyik helyi hotelben vehettünk részt az összes PRO versenyzővel egy kis álló fogadáson, ami rövidre ugyan, de nagyon jó hangulatura sikeredett. Balázs, versenytársam, Carina Wasle apukájával hatalmasat mókázott ezen az olaszos mentalitáson, persze csak miután már eljutottak arra a pontra, hogy itt semmit sem szabad komolyan venni! Egész hétvégén ezen röhögtek...

xterra-italy-poor-brigitta-2014-108

Verseny napjára, csak hogy ne legyen „unalmas" a kerékpáros pálya, egész napos szakadó esőt jósoltak, ami sajnos be is jött. Már a rajt pillanatában is szemerkélt az eső, ami aztán később, irdatlan mód rázendített. A versenyt megelőző héten Balázzsal megegyeztünk, hogy bringát cserélünk, mert az enyémnek a kerekei meglehetősen kiszámíthatatlan állapotban vannak, nem mellékesen Balázs kerékpárja majd 2kg-al könnyebb is az enyémnél!

Az úszás a szokásos forgatókönyv szerint alakult, a német lány, Kathrin jött ki elsőként a vízből. Nekem sajnos a szokásos üldözőszerep jutott, és a második helyen léptem partra. Ismét nagyon együtt jöttünk ki a vízből, így hatalmas menés volt a bringás pálya elején.

Mindenki próbált elszakadni a másiktól, ami olyannyira nem sikerült, hogy 5-en szinte együtt értünk fel az egy órás mászás után a hegy tetejére. A lejtőt még a második helyen kezdtem meg, a rengeteg eső, az amúgy is nagyon nehéz lejtőt, gyakorlatilag járhatatlanná tette, és olyan érzésem volt, mintha lassabban érnék le, mint fel.

xterra-italy-poor-brigitta-2014-110

Az egyik nagyon meredek kanyarban sikerült elesnem, aminek következtében a láncom beszorult a váz és a lánctányér közé. Jó pár percig eltartott mire kiszabadítottam, ennek következtében visszacsúsztam az 5. helyre. A biztos célba érkezést szem előtt tartva, az esésem után jóval óvatosabbra vettem a tempót, ás egy esetleges sérülést sem szerettem volna kockáztatni, a VB előtt. A futáson már éreztem a fáradtságot, és fáztam is nagyon a folyamatos esőben.

Ugyan sikerült megközelítenem 1,5 percre az előttem futó Renata-t, de sajnos már nem tudtam utolérni, így az 5. pozícióban értem célba! Először kicsit csalódott voltam, ha nincs az esésem, ami miatt beszorul a láncom, akkor még a dobogó is meglehetett volna.

Bizakodó vagyok, úgy érzem kezd visszajönni az erőm, és a VB-ig talán sikerül visszahoznom a szardíniai EB-n hozott formám.

Legközelebb a hétvégi Bükk Maratonon találkozunk! Itt szigorúan csak, a felkészülés jegyében hajthatok!

Forrás:  Poór Brigitta | X2S TEAM | Fotó: Franco Fasciolo / Balázs Karafa

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

• közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.