Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2018. október 17. Szerda  Ma Hedvig és Hédi napja van.  

Úszás hideg vízben - ötletek, tippek a triatlon úszáshoz

A triatlonisták többsége nem szereti a hideg vizet, ennek ellenére gyakran kell megmártózniuk benne akár versenyeken, akár edzéseken. A következő ötletek segíthetnek elviselhetőbbé tenni a hideg vízes úszást, elsősorban nyílt vízben, nem az uszodában! A versenyekre való felkészüléshez is kifejezetten jó, ha nemcsak medencében gyakorolunk.

29 ápr. 2010 0 comment  

 

Az első és legfontosabb tanács, hogy hideg vízben ne edzünk egyedül! Legalább a parton legyen segítőnk, de jó, ha többen vagyunk a vízben. Ez nemcsak biztonságot ad, hanem kellemesebb is. A hideg vizet meg lehet szokni, de nem kell állandóan hidegben lennünk ahhoz, hogy jól vegyük ezt az akadályt egy hűvösebb, nehezebb versenyen.

Úszósapka.

Hideg vízben vagy kettő sapkát viseljünk vagy neoprén úszósapkát. Ezek segítenek megelőzni, hogy testünk hidegre legérzékenyebb pontja kihűljön.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

Lábvédő

A lábon keresztül szintén gyorsan ki lehet hűlni. Edzéseken ajánlott a neoprén zokni viselése, versenyeken ezt hagyjuk el, mert küzdelmes lehet úszás után még ezzel is bajlódni a depó felé tartva.

Neoprén

Minden körülmények között ajánlott a viselete nyílt vízben - hozzá kell szoktatnunk magunkat a versenyek előtt. A fel- és levétel gyakorlása is fontos, Uszodában elég gyakorolni a neoprén nélküli úszást.

Ha lehet, használjunk teljes ruhát, az ujj nélküli verziók szinte csak a meleg vízben érnek valamit.

Füldugó

Szokatlan kellék, de nagyon javasolt! Hideg vízben a fülhártya könnyen begyulladhat, de a hőveszteség is jelentős lehet. Kényelmetlen lehet első alkalommal, de hamar meg lehet szokni.

Edzés

Főleg egy hideg vizes verseny előtt fontos, hogy legalább 2-3 alkalommal ússzunk nyílt vízben, neoprénben - amennyiben a versenyen is azt fogjuk használni. Ezzel a ruha használatot, a mozdulatokat és a hideg víz pszichés hatását is időben megszokjuk.

Bemelegítés

Különösen fontos a hosszú, alapos bemelegítés a verseny reggelén (persze edzés előtt is, de arra általában kevesebb jut). Segít a szervezet sokkhatásának csökkentésében.

{/accesstext}

Vízbemerülés

Különösen hideg víz esetén érdemes az arcot óvatosan vízbe meríteni. Erre egy jó módszer, ha egy nagy buborékot fújunk az arcunk előtt, ami segít csökkenteni a hideg víz hatását.

További ötletek: hasznos lehet olyan bemelegítő krémek használata, amelyek kellemes meleg érzetet biztosítanak, különösen sokat segít, ha teljesen kipihentek vagyunk (sok alvás a verseny előtti 2 éjszaka), légzőgyakorlatok és mentális/koncentrációs gyakorlatok végzése. Ezekről később részletesebben írunk.

A nyílt vízi úszó edzéseken elsősorban az állóképességet, a tájékozódást és a vízben való mozgást érdemes gyakorolni, a stílust és a gyorsító edzéseket inkább az uszodában. A gyakorlottabbaknak azonban érdemes ezeket is egy-egy alkalommal bevenni a nyílt vízi edzésprogramba.

Utoljára frissítve: csütörtök, 20 augusztus 2015 01:39

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Hogyan lesz a mozgásszegény életmódot elő informatikusból lelkes ultrasportoló - Vigh… https://t.co/9BlhLTNA7O
Miért kell egy csak sziklamászók által elért helyről erővel és vandalizmussal eltüntetni egy emléktáblát? Miért fon… https://t.co/uiE4nBMMYP
Lenyűgöző szám... sajnos ma is aktuális... https://t.co/dUCi7mLJJr

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)