Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

Anya lettem

Anyuka lettem.

Olyan érdekes, furcsa, szokatlan de mégis mámoros érzés ezt leírni, kimondani, bele gondolni. A mai napig nem gondolom magamról, hogy készen állok az anyaságra, pedig itt alszik édesen mellettem ez a csöppség, akit 9 hónapig hordtam a szívem alatt.

Ennek ellenére, mégis ösztönösen jönnek a dolgok. A legtöbb esetben sejtem miért sír, és mire van szüksége.  Egyszerűen csak jó érzés őt nézni, ahogy édesen és mélyen szunyókál.  Az ÉN fiam.

Az éjszakák összefolynak a nappalokkal, és elég ritka alkalom az, amikor nem pizsama van rajtam. De élvezem. Bár, voltak azért már nehezebb napok, de senki se mondta, hogy egyszerű lesz egy ilyen csöppséggel. Lelkiekben próbáltam rá felkészülni, de nem mindenre lehet.  Van amikor nálam is eltörik a mécses, mert már annyira fáradt vagyok. Úgy indulsz neki az anyaságnak, hogy sok helyről kapod a hasznos, és néha természetesen nem olyan hasznos tanácsokat.

Tisztában vagy vele, hogy éjszakáznod kell, de mégis van, hogy meglepetésként ér, hogy “már megint éhes, de hát most etettem”. De mégis hősiesen viseled, és próbálod a legjobbat kihozni a dologból, és a legtöbb örömöt összegyűjteni, hisz nem sokáig marad ilyen törékeny és ártatlan csöppség, akinek határtalanul és állandóan szüksége van rád.

Sosem gondoltam volna, hogy ennyiszer leszek lepisilve, de azt meg végképp nem, hogy a kezemben találom a székletét egy pelenka csere alatt (és még mennyi ilyen lesz) és ezt ő egy édes mosollyal zárja. Persze én is nevetgéltem azért, kezdő anyukaként egy pelenka csere alatt, elment 3 pelenka, plusz a szennyesben landolt a pelenkázó alátét is, mert hát ugye az se maradhat csak úgy tisztán.

anya lettem 2
Szülés előtti napokban, felfújt lufiként

Nagyon nagyon friss sportoló anyukaként, megvárom a 2 hetes álomhatárt, hogy legalább tornázni el tudjak kezdeni. A hasam olyan mint egy tejes zacskó, úgy lötyög jobbra balra, és puffad kifelé. Igazán vicces, ahogy a szülést követő pár napban, kötést cseréltek rajtam, és a hasam fel kellett emelnem, hogy a sebemhez jussanak. Bár egy szavam sem lehet.

Íme a titkok titka, hogy mennyi extra súlyt cipeltem a terhességem alatt. Az a becses szám nem más mint 25kg. Viszont ebből a szülést követően csak úgy zsip-zsupsz távozott 10kg, majd azóta meg 7kg-tól szabadult meg a testem. El sem tudom mondani, mennyire jó érzés látni, hogy vannak csontok a lábfejemen, vagy hogy van sípcsontom.

Mert igen, bizony, annyira vizesedtem már a végére, hogy a testem mint egy kipukkadásra váró lufi, úgy viselkedett. Bár ki is pukkadt, ha úgy nézzük.

A viszonylag jó időre való tekintettel, már a baba ferrariban is megjárattam a picurt, amíg ő a legszebb álmát aludta. Egy 30 percet mertünk sétálgatni, de anyu (vagyis én, hisz én már anyu vagyok) alig várja, hogy menjünk picit nagyobb ”túrákra”, hogy a maradék felesleg is szép lassan, fokozatosan eltűnjön.

A tervem, az következő hetekre, hónapokra a következő.

Olimpiára mindenképp szertnék kijutni, és ennek érdekében okosan szeretném a futást újra kezdeni.

Két hetes álomhatár elérése után, szép fokozatos erősítések bevezetése a napi programba, míg a babó alukál, és emellett sétálgatás babakocsival, természetesen úgy, hogy fiam is élvezze.

Majd ha szervezetem engedi akkor hat hetes álomhatár után esetleg már megkisérletezni egy 10-15 perces totyogás-kocogást, HA MEGY. Ezt próbálgatni, fokozni szép lassan, és okosan, a 12. hétig. Természetesen ha nem megy, akkor nem erőltetjük a dolgot, és úszás, vagy bicikli lesz belőle, vagy épp további lábadozás. (Ezt ugye a testem dönti el, hiába van bennem eszméletlen nagy vágy, hogy futhassak, engednem kell a testemnek, hogy regenerálódjon, és most ő irányítson.)

Ha minden az én elképzeléseim szerint alakulna, akkor ezek után látogatást szeretnék tenni a pályán, és ha minden rendben halad, a szervezetem rendben van, és tűri a terhelést, akkor szép lassan visszatalálni a rendes edzés mennyiségemhez, és az UTE pálya hű látogatójává válni ismét.

Nagyon várom már a babázással, anyasággal járó örömöket, és valószínű akadályokat, és emellett azt is borzasztóan várom már, hogy újra a futásnak szentelhessem - mostmár nem az egész - életemet.

 

Utoljára frissítve: hétfő, 29 június 2015 14:23

8 hozzászólás

  • Erdélyi Zsófia 2015. július 06

    Kedves Kálmán,

    Oh egyáltalán nem bántottál, a kérdésed és aggodalmad jogos volt. A cikkből nem derült ki igazán, mire is gondolok én pontosan. :) Remélem, hogy tényleg segítenek a tapasztalataim majd, és élvezni fogod az unokákat! Mindenki életét a családban picit megváltoztatja egy babó érkezése.

    Jelentés
  • Erdélyi Zsófia 2015. július 06

    Kedves Hédi,

    Örülök, hogy futó cipőt húzol, és a futás mellett döntöttél mint sport. :) Amit tanácsolni tudok, hogy nagyon szépen fokozatosan ess neki a dolognak, és ne csüggedj ha az első pár alkalom nem esik jól. A futás sok türelmet, és törődést igényel, hogy eljuss addig, hogy jól essen, de ha kitartóan csinálod, akkor rengeteget fogsz tőle visszakapni.
    Mivel most borzasztóan meleg van, kezdem azzal, hogy ha teheted kora reggel, vagy késő délután indulj neki a nagy világnak, és pótold a futás közbeni folyadék veszteséget. Na de ha nem betonon szeretnél neki esni a dolognak, akkor nem maradt más, mint a terep. :) Az még élvezetesebb, mivel körülvesz a természet, és a lábadnak is kímélő. (remélhetőleg van ilyen terület a környékeden)
    Kezd kevéssel, mondjuk 20-30 percekkel, egyenletes jól eső kocogással. Vagy ha esetleg (mivel nem tudom, milyen állapotban lehetsz) nem menne ez, akkor váltogasd az elején a futás-sétát. A séta legyen aktív, és ne visszafogott lassú nézelődős. Ha elindulsz az utadra, akkor olyan tempót válassz amiben még kényelmesen tudnál beszélgetni, ha valaki ott futna melletted. Az elején óvatosságra intenélek, és szép fokozatosan, amikor már te is érzed, hogy a választott mennyiséged nem elégíti ki mozgás igényed, akkor növelni a percek számát picivel, vagy feldobni egy picikét a monotonitást futás ( ami közben tudnál beszélgetni) - gyorsabb futás (ami azért már igényelne egy kis nehézségget, hogy társalogj).
    Na akkor röviden...
    1) Ha az esik jól, hogy futás-séta váltogatása, akkor kezd ezzel ( 20-30 perc)
    2) Egy idő után, amikor érzed már, hogy bírod, és már egyben is menne, akkor folyamatos 20-30 perc
    3) Amikor már ezt is elsajátítottad, akkor emelheted a mennyiséget VAGY ha a mennyiséget nem tudod emelni, mert épp 30 perced van kimozdulni, akkor futás-gyors futás váltogatása.
    HA esetleg lenne még kérdésed, akkor nyugodtan kérdezz, és legjobb tudásom szerint próbálok neked válaszolni. :)

    Remélem, hogy ez segített egy picikét azért. De ha bármi más kérdésed lenne, akkor a www. facebook.com/ZsoRuns oldalon tudsz nekem írni, vagy írhatsz e-mailt is (bár ezt kevesebbet csekkolom) az erdelyizsofi@gmail.com -ra.

    Ügyesen a futással, szurkolok nagyon. Esetleg egy idő után, még valami utcai futóversenyre is kedvet kapsz, és lehet látjuk egymást. Na bár ez így nehéz lenne.. :) mert én nem hiszem, hogy fel foglak ismerni. ;) :) :) :)

    Jelentés
  • Viola 2015. július 06

    Kedves Zsófi! Gratulálok először is, meg drukkolok a terveid miatt!
    Kérdésem az lenne, hogy soha nem futottam, de most 4 hónappal a szülés után nagyon szeretnék futni. Mit javasolsz, hogyan kezdjem el? Nem szeretnék betonon, de nem ismerem a lehetőségeket!
    Köszönöm előre is!
    Viola

    Jelentés
  • Szabó Kálmán 2015. július 06

    Zsófi! Köszönöm a választ! Nem akartalak bántani, tényleg érdekelt, hogyan gondolkozik ilyen helyzetben egy olimpikon sportoló. De a válaszod megnyugtatott, remélem megvalósulnak a terveid! És olvashatunk róluk ;-)
    A lányom remélem majd pár év múlva hasonló helyzetben lesz a babát illetően (bár nem versenyző) és akkor sokat jelenhet neki az, amit Te most elmesélsz. Nekem, mint leendő nagypapának sokat jelent!
    Kálmán

    Jelentés
  • Erdélyi Zsófia 2015. július 04

    Kedves Hédi!

    Köszönöm szépen, és kitartást kívánnok a következő 2 hónaphoz, gondolom te is babázol. :)
    Örülök ha erőt tudtam neked adni. :)

    Jelentés
  • Erdélyi Zsófia 2015. július 04

    Kedves Kálmán!

    A 2 hetes álomhatár a szülésemet levezető orvostól ered, (mivel, ez volt első kérdésem varrat szedésen, és azt mondta tornázni elkezdhetek, de NE hasizomra) vagy épp futó már babás anyukákkal való beszélgetések folyamán derítettem erre fényt, de természetesen nem olyan erősítéseket kell itt elképzelni, hogy na most bumm emelgetem a 25 kilós súlyokat, és hevesen végzem a hasizom gyakorlatokat. :) Szó sincs erről. Sajnálom ha cikkből ez félreérthető volt. De ugye egy csöppnyi láb erősítésről van szó, vagy épp a babával való játszás/szórakoztatás közben őt emelgetve sétálgatunk. Mert van, hogy megnyugtatja ám. :) Nem sokáig ezt sem természetesen. Max 5 percig szoktuk. Ha bármilyen láb gyakorlatot végzek, ami kb annyiból áll, hogy egy pilates ladbát a falnak támasztok a derekam magasságában, és le-fel gugolgatok, az sem csinálom sokkal tovább. Természetesen a babakocsis sétát se úgy kell elképzelni, hogy nyomjuk neki mint atom. :D :D Hanem elmegyünk sétálni egy órára, és keresem a dombokat, hogy megmozgassam a fenék izmokat. Szóval a baba körül forog az agyam, és vele foglalkozom teljes mértékben, de az edzések gondolata mindig ott fog lebegni a szemem előtt, akármennyire is baba függő anyuka lettem. :) 6 éves korom óta a sport az életem, és ezt sose fogom tudni kiverni a buksimból, hogy hol és mikor tudom újra kezdeni. :) A várandóságom vége felé is ezt tervezgettem már. :) Természetesen edzőm ugyanígy óva int, hogy ne csináljak semmit, és legyek türelmes. De ami jól esik, azt csinálni szeretném. És egyelőre ezek a minimális láberősítések jól esnek.
    Ne haragudj, ha a cikkből az jött le, hogy én már a futó cipőmet a lábamra húzva a 12*1000 métereket futom a pályán... :) erről szó sincs. Azért egy szülésen vagyok túl, ráadásul császár metszésen, és azért én se vagyok annyira elvetemült, hogy kockáztassam az egészségem, vagy épp a babóm hanyagoljam emiatt. :)

    Jelentés
  • Szabó Kálmán 2015. július 03

    Ez nagyon őszinte cikk, gratulálok! De én is őszinte leszek: a "2 hetes álomhatár" honnan jött? Szerintem semmiképpen nem jó már 2 hetesen abban gondolkodni, hogy sport-erősítés-edzés! A baba legyen fontos, az edzés jöhet késöbb. De 2 hetesen... Ha megírod a részleteket, nagyon köszönöm, mert komolyan érdekel! De így nem vele egyet!
    Sok boldogságot

    Jelentés
  • Hédi 2015. július 03

    Fantasztikus írás, nagyon sok erőt ad nekem is a következő 2 hónaphoz! Köszönöm! Várom a folytatást, mert biztos vagyok benne, hogy még sok tanulságos tanácsod és tapasztalatod lesz!

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Tábor pillanatképek az első napról. https://t.co/8jWijkVNZ0
Na, ez már valami ❤🏆💪 https://t.co/J2PsfoYVei
Egy mintaszerű kezdés a Running Warriors sprint futamán, a Bánki tónál. Nagyon szép és -néhez a pálya 💪🏆💪🏆. Holnap… https://t.co/zFEehFNTG9

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)