Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x

Kerékpár-futás váltás

Kerékpár, futás, váltás, edzés, tréning, fitt, izület, térd, csípőValószinűleg minden triatlonista találkozott már a 'két botláb' effektussal a kerékpározás után, amikor a depóból elindult futni. Ha még nem, akkor elöbb-utóbb bekövetkezik. Főleg sprint versenyeken jelent problémát, mivel az erős kerékpározás után (nagy áttétel, szökések stb.) még gyorsan is kell futni. Az izmok égnek, a vérnyomás és a pulzus magas - mit lehet tenni a depóban, a váltásnál, hogy ez elviselhetőbb legyen?
02 dec. 2008 0 comment  

 

Van néhány bevált technika, amely elviselhetőbbé teszi a váltást és segít az utolsó számban a lehető leghatékonyabban versenyezni.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

  • A verseny előtti hetekben érdemes néhány edzésen a versenysebességgel végrehajtott kerékpáros edzés után futásra váltani. Ezt nem kell minden alkalommal, az alapozás és a (gyuorsasági) állóképesség fontosabb, de az izmokat és idegeket nagyon jól lehet szoktatni a váltáshoz. Ezzel magát a váltást (öltözés, leszállás stb.) is lehet gyakorolni. A váltás utáni futást is elég ebben az esetben 1-3 km-re korlátozni. Lehet rövid kerékpáros edzés után hosszabbat futni, de jobb a hosszú-erős kerékpár, rövid gyors futás kombináció..
  • A depóhoz közeledve érdemes pörgetni a kerékpáron (ezt is gyakorolni az edzésen) és rövid nyújtógyakorlatokat végezni. Nyeregből kiállva a csipőt a kormány felé tolni, sarkat leejteni a pedálon és nyújtani a lábszárat. Ez utóbbi  gyakorlat hosszabb kerékpározás közben is hasznos. Lehet a térdet a váz felett befelé és kifelé is mozgatni, ezzel a csipőt lehet nyújtani. Ezeket a gyakorlatokat is érdemes edzésen kipróbálni, megszokni.
  • A depó után érdemes pár nagyot lépni lassú tempóban, majd rövidebb lépésekkel egyre gyorsabb futásra váltani. Ez különösen fontos akkor, ha emelkedők vannak a depó után. Az itt elveszett másodpercek késöbb megtérülnek!
  • A két szám közötti megterhelés és pulzus különbségek miatt érdemes fokozatosan elérni a futás verseny tempóját, hogy a keringés és az amúgy már leterhelt szív jobban tudjon alkalmazkodni. Minél lazábbbak az izületek, izmok, annál könnyebb a váltás!
  • Váltás előtt mindenképpen kell inni, lehetőleg ásványi sókkal kevert folyadékot! Ezt célszerű úgy időzíteni, hogy a futás elkezdésekor már ne lötyögjön a gyomorban. A legjobb, ha kerékpározás közben ez folyamatosan megtörténik - ugyanis itt van a legjobb lehetőség erre! Sem úszás közben, sem futás közben nem egyszerő inni.

{/accesstext}

Ha egy görcs vagy egy húzódás is közbejön (ez ilyenkor fordul elő a leggyakrabban), akkor mindenképpen meg kell állni, nyújtani és lehetőleg olyan folyadékot fogyasztani, ami ásványi anyagokat is pótol.

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Na, ez már valami ❤🏆💪 https://t.co/J2PsfoYVei
Egy mintaszerű kezdés a Running Warriors sprint futamán, a Bánki tónál. Nagyon szép és -néhez a pálya 💪🏆💪🏆. Holnap… https://t.co/zFEehFNTG9
Kezdődik a mai nap OCR versenye: Running Warriors sprint🏆🏆🏆 Holnapra előzetes: szuper a pálya, a tó tökéletes, extr… https://t.co/ly0qdOCCnP

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)