Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. október 20. Vasárnap  Ma Vendel napja van.  

Kerékpár-futás váltás

Kerékpár, futás, váltás, edzés, tréning, fitt, izület, térd, csípőValószinűleg minden triatlonista találkozott már a 'két botláb' effektussal a kerékpározás után, amikor a depóból elindult futni. Ha még nem, akkor elöbb-utóbb bekövetkezik. Főleg sprint versenyeken jelent problémát, mivel az erős kerékpározás után (nagy áttétel, szökések stb.) még gyorsan is kell futni. Az izmok égnek, a vérnyomás és a pulzus magas - mit lehet tenni a depóban, a váltásnál, hogy ez elviselhetőbb legyen?
02 dec. 2008 0 comment  

 

Van néhány bevált technika, amely elviselhetőbbé teszi a váltást és segít az utolsó számban a lehető leghatékonyabban versenyezni.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

  • A verseny előtti hetekben érdemes néhány edzésen a versenysebességgel végrehajtott kerékpáros edzés után futásra váltani. Ezt nem kell minden alkalommal, az alapozás és a (gyuorsasági) állóképesség fontosabb, de az izmokat és idegeket nagyon jól lehet szoktatni a váltáshoz. Ezzel magát a váltást (öltözés, leszállás stb.) is lehet gyakorolni. A váltás utáni futást is elég ebben az esetben 1-3 km-re korlátozni. Lehet rövid kerékpáros edzés után hosszabbat futni, de jobb a hosszú-erős kerékpár, rövid gyors futás kombináció..
  • A depóhoz közeledve érdemes pörgetni a kerékpáron (ezt is gyakorolni az edzésen) és rövid nyújtógyakorlatokat végezni. Nyeregből kiállva a csipőt a kormány felé tolni, sarkat leejteni a pedálon és nyújtani a lábszárat. Ez utóbbi  gyakorlat hosszabb kerékpározás közben is hasznos. Lehet a térdet a váz felett befelé és kifelé is mozgatni, ezzel a csipőt lehet nyújtani. Ezeket a gyakorlatokat is érdemes edzésen kipróbálni, megszokni.
  • A depó után érdemes pár nagyot lépni lassú tempóban, majd rövidebb lépésekkel egyre gyorsabb futásra váltani. Ez különösen fontos akkor, ha emelkedők vannak a depó után. Az itt elveszett másodpercek késöbb megtérülnek!
  • A két szám közötti megterhelés és pulzus különbségek miatt érdemes fokozatosan elérni a futás verseny tempóját, hogy a keringés és az amúgy már leterhelt szív jobban tudjon alkalmazkodni. Minél lazábbbak az izületek, izmok, annál könnyebb a váltás!
  • Váltás előtt mindenképpen kell inni, lehetőleg ásványi sókkal kevert folyadékot! Ezt célszerű úgy időzíteni, hogy a futás elkezdésekor már ne lötyögjön a gyomorban. A legjobb, ha kerékpározás közben ez folyamatosan megtörténik - ugyanis itt van a legjobb lehetőség erre! Sem úszás közben, sem futás közben nem egyszerő inni.

{/accesstext}

Ha egy görcs vagy egy húzódás is közbejön (ez ilyenkor fordul elő a leggyakrabban), akkor mindenképpen meg kell állni, nyújtani és lehetőleg olyan folyadékot fogyasztani, ami ásványi anyagokat is pótol.

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Jó reggelt!!!! Lenne mit tanulni sok gazdag embernek. De az alapgondolat mindenki számára fontos és követendő... https://t.co/UyqXZJi6fo
Na igen, a túrázás és a természetjárás nem csak nyári program 😎🤩🥤 Most november elején is készülünk hasonlóra, bár… https://t.co/eCuiY0mMmw
Jó kérdés! Nektek mi a véleményetek? https://t.co/LcyZDSqPPo

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)