Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2018. október 20. Szombat  Ma Vendel napja van.  

Egy kismama sportos élete

Kismama vagyok. KISMAMA vagyok. KISMAMA VAGYOK!

Ismételgetem ezeket a szavakat, mint valami mantrát úgy hajtogatom magamban. Lassan, de biztosan eljut a tudatomig, hogy van egy új élet a pocakomban. Ahogy ezek a szavak szépen lecsengenek, ráeszmélek, hogy a sport mostantól más szerepet fog betölteni az életemben. Legalábbis 9 hónapig biztos.

Lassan jutottam el arra a szintre, hogy igenis elfogadjam, hogy nem edzhetek keményen, bármennyire is szeretnék. Borzasztó dolog rádöbbeni, hogy magát a futást, kocogást nem annyira kedvelem.

Erdélyi Zsófi Erdélyi Zsófi Candice Mcdonald Photography

Nem tudok minden nap kimenni, és kocogni egyet úgy, hogy közben a pulzusomra figyelni kell, vagy épp annyira szabad lihegnem, hogy még kényelmesen beszélgetni tudjak. Azt szeretem, amikor keményen küzdhetek a pályan, az utcán, vagy akár az erdőben. Amikor érzem, hogy a lábaim fáradtak, a tüdőm kiköpöm, és a lelkem is ott hagyom egy edzés után. Amikor szinte sírásig kell hajtanom magam, mert annyira nehezen megy épp. El se tudom mondani ez mennyire hiányzik most. Szóval amit a futásban szeretek az épp az, hogy nem egyszerű és néha fáj.

Viszont az is tisztázódott bennem, hogy kismamaként semmit se kötelező csinálnom. Bármelyik mozgás formát választhatom, és akkor csinálhatom amikor kedvem van. Ha épp nincs kedvem, mert rosszabb napom van, akkor ágyban maradhatok, beburkolózva a paplan alá, és egy jó könyvet lapozgathatok, vagy épp a TV-t bámulhatom céltalanúl.

A sportok, amiket kipróbáltam:

1) Futás: Néha-néha
2) Bicikli
3) Úszás
4) Dinamikus Jóga -Kismama Jóga

Egy alkalmas szórakoztató sportok:

6) Korcsolya-Síelés


FUTÁS

Ha várandóságod előtt nem futottál, akkor SEMMIKÉPP se most kezd el. Akkor más sportot válassz magadnak. Viszont ha már előtte is aktív futó voltál, és úgy érzed, hogy a babád engedi, hogy fuss, akkor megpróbálhatod. De a testedre folyamatosan figyelj. Fáj a pocid, az akkor egy hatalmas STOP jel. Ha szúr a pocid, akkor az is egy sétára intő jel. Én nem futottam a terhességem első három hónapjában, hogy biztosra menjek, meg főleg azért mert minden fajta fizikai munkától óva intettek, mivel jelentkezett egy apró pecsételő vérzés.
Három hónap után bátrabb lettem, és ki-ki merészkedtem futogatni. A pulzusomra mindig ügyelek, ami nem mehet feljebb mint 150. Sok emberbe fogsz ütközni, aki azt tanácsolja majd, hogy ne fuss. De ami neked jól esik az a babádnak is jól esik. Ne erőltess semmit. Heti egyszer jártam le az UTE pályára edzésre, ahol 4-6 kilit futottam könnyen. Velem is előfordult, hogy a hasam beszúrt akkor egyből megálltam, és 1 kilométert sétáltam.

KERÉKPÁR

A biciklizést se ajánlják olyan nagy aktivitással, mivel fennáll az esélye, hogy eleshetsz. De ugye, ez is rajtad múlik. Én nem terveztem, hogy terhesen 30-40 km/h-val az országutakat fogom járni, szóval a biciklit már első trimesterben elkezdtem. Amíg az idő engedte Dunakeszire jártunk párommal, és azon a bicikli úton tekertünk ahol a 20-30 km-es tempó futásaimat is végeztem. Csak már az emlékek miatt is. Miután beköszöntött a hideg, görgöre tettem a bringám, és bent a szobában nyomtam 30-50 perceket. Volt olyan hét amikor sikerült minden nap a bringámra ülni. De betartom azt a szabályt, hogy akkor ülök rá a biciklire, amikor kedvem van rá. Sose erőltetek magamra semmit. Bevallom a szobában való bringázás nem tud olyan szórakoztató lenni. Természetesen a pulzusra itt is nagyon ügyelni kell, de ezt végezheted úgy is ha előtte nem voltál nagy bringás. Nincs pattogás, ami a babád állapotát veszélyeztetné.

ÚSZÁS

Úgy gondolon a legjobb sport kismamáknak, mivel szinte csak lebegsz a vizen, de sajnos ennél a sportnál is találkozhatsz olyannal aki óva int, hiszen fertőzéseket kaphatsz el. De nekem tanácsolták a Probiutikus tampon használatát. Gyógyszertárban kapható, de sajnos nem olcsó mulatság. Általában 30 percet úszok, és sosem fájt vagy szúrt be a hasam még úszás közben, szóval ezt a sportot bátran ajánlom.

erdelyi zsofi sportos kismama 2

DINAMIKUS JÓGA- KISMAMA JÓGA

Imádom a Dinamikus Jógát, és ezt szinte a kezdetektől fogva csinálom heti egyszer. Természetesen ezzel kapcsolatban is ütközhetsz ellentámadókba, de ne tántorítson el semmi, mivel azokat a gyakorlatokat amiket veszélyesnek, vagy kellemetlennek érzel NEM kell elvégezned. Bár én egy remek oktatónak örvendhetek -Gergácz Réka-, aki tekintettel van a várandóságomra. Imádom az óráit, mert mindig feltöltödve, de mégis fáradt lábakkal hagyom el a termet.

Kismama jógáért annyira már nem vagyok oda. Számomra nagyon lassú, és nyugtató dologról van szó. Biztos vagyok benne, hogy ettől senki se fog óva inteni. Bátran csinálhatod, annyit amennyit szeretnéd. Inkább azoknak tanácsolnám, akik előtte nem nagyon sportoltak, de várandóságuk során szeretnének. Nekem az izzadás, a munka jelenti a sportot, így nehezen tudok alkalmazkodni a kismama jógához. Főleg a babával való kapcsolat létesítésről szól, relaxációról, és szülést könnyítő gyakorlatokról.


SÍELÉS és KORCSOLYA

Ahogy eddig említettem egy kismamát mindig óva intenek mindentől, de van az úgy, amikor hajt a vágy. Persze mindez csak nagyon óvatosan, figyelve az aprócska jelekre. 
A síelés alatt azt hittem csak én vagyok ilyen őrült, hogy ott vagyok a pályán, de miután találkoztam egy 12 hetes kismamával, azt gondoltam, akkor csak nem vagyok olyan bolond. Egyszer se estem el, egyik veszélyesnek nyílvánított szórakozásom folyamán sem, hisz nagyon vigyáztam minden mozdulatomra, hisz a legfontosabb mégis csak a pocaklakóm. 
5 éves korom óta síelek, szinte majdnem minden évben, ezért is mertem kipróbálni, de eszméletlenül élveztem. Kismamáknak, ha frissen tanult síelők SEMMIKÉP sem ajánlom. 
De ha kismama vagy, nem jelenti azt hogy a szoba négy fala között a helyed.

erdelyi zsofi sportos kismama 3

Az első trimesterben óvatosabban, és csak akkor mozogj ha kedved van, biztonságban érzed a babád, és semmi olyan jelet nem tapasztalsz ami arra utalhat, hogy épp aznap ne mozogj.

Megfigyeltem magamon, hogy inkább stresszel az, ha épp azt olvasom, hogy egy kismama képes volt 50 percet szaladgálni vidáman, míg én csak 30 percre megyek ki. Egyszóval információ szerzésnek használtam, mikor olvastam sportos kismamákról, és ami épp tetszett azt felhasználtam az én edzéseimbe. Ezt ajánlom minden kismamának!

Sose próbáld magad más kismamákhoz hasonlítani, mert mindenkinek személyre szabott szükségletei vannak. Más esik jól neked, vagy épp a barátnődnek. Semmit se erőltess, csak élvezd amit csinálsz.Erdélyi Zsófia tanácsa

Merj olyan sportokat abba hagyni, vagy hagyagolni amit élveztél várandóságod előtt, de a folyamán nem esik jól. Merj sétálni futás közben ha úgy érzed a szervezeted ezt üzeni.

Utoljára frissítve: csütörtök, 05 március 2015 00:25

5 hozzászólás

  • Szelesné Juhász Rózsa 2015. március 23

    Köszönöm! Sokat segítettél, és kiváncsian várom a folytatást!

    Jelentés
  • Erdélyi Zsófia 2015. március 23

    Szia Rózsa,

    Azt gyorsan lefektetném így előre, hogy nem feltétlenül értek jobban a kismamasághoz mint bárki más, csak körbe kérdezgettem a várandóságom elején, hogy mit ajánlanak, és hogy.
    Szóval szülés után, amilyen hamar csak lehet, szeretnék újra elkezdeni mozogni. Nem feltétlenül futásra gondolok, hanem valami olyan sport, ami nem veszélytelen, de mégis felkészít a futás újra kezdésére. Természetesen ez függ majd az adott állapotomtól, de olvastam/hallottam olyat is, hogy 3 hét után már elkezdett mozogni egy kismama. De itt hozzá tenném, hogy most így gondolom, és így tervezem, de mivel soha se szültem, így nem tudom, milyen állapotban leszek. De 6-8 hét után mindenképp szeretnék már a pályán lenni, és az edzéstársaimmal róni a köröket, miközben az edzőm a pálya széléről figyel. PL: Kara Goucher amerikai maratonista, 7 hónappal a kisfia születése után már 2:24:52 futott a Boston Maratonon.
    Futás Babakocsival: Hát nekem, nem tetszik, és nem is tervezem. Valahogy úgy érzem, hogy ha babakocsival fut az ember, akkor a futó mozgása teljesen megváltozik, mivel egy keze állandóan foglalt, így azt nem használja. De sose futottam babakocsival még, de el képzelni se tudom, hogy lesz ilyen. Meg a futás lesz az én szabad időm, szóval azt szeretném csak a futással tölteni. :)
    Sport és Szoptatás: Van pár kismama a környezetemben, akiknek apadt el a teje, sport nélkül is. Azt hallottam, ha oda figyelsz rendesen a folyadék bevitelre, akkor nem lehet probléma. Bár itt is probléma, hogy nem tapasztaltam meg még a saját bőrömön, és valószínű ez a kérdés is eléggé egyén függő.

    Remélem tudtam segíteni egy picit.

    Zsó

    Jelentés
  • Szelesné Juhász Rózsa 2015. március 20

    Szülés után mikor tervezed a sportolást elkezdeni? Mi a véleményed a sport és a szoptatás kérdéséről? Futóbabakocsit tervezel használni? Nem akarlak lerohanni, de nekem is aktuális, jó, hogy megkérdezheted valakit, aki jobban ért hozzá ;-)

    Jelentés
  • Erdélyi Zsófia 2015. március 12

    Szia,

    Szóval én úgy gondolom, hogy aki várandósága előtt nem sportolt aktívan, akkor nem biztos, hogy szeretné a várandósága alatt elkezdeni. De az úszás, bringa szerintem nem veszélyes, ha nem vadulsz be nagyon. A jóga egyáltalán nem megerőltető, főleg a kismama jóga. Szerintem a lényeg, hogy okosan, és visszafogottan kezdj neki, és figyelj a testedre. De az, hogy kismama vagy, nem jelenti azt, hogy nem mozdulhatsz meg, és nem csinálhatod azt amit szeretnél. Nem egy óra kiköpöm a belem mozgásformára gondolok, hanem egy 20-30 perc kellemes és nyugodt mozgás forma. Igaz mindenki inteni fog mindentől, de ami neked jól esik, szerintem lehet csinálni. Azt kihagsúlyoztam, hogy ha nem futottál előtte, akkor ne várandóságod alatt kezd el, mert az nem tehet jót. Meg az első trimesterben visszafogottabban. De szerintem, ami jól esik, azt csinálhatod. :)
    Zsófi

    Jelentés
  • Nagyné Szilas Ildikó 2015. március 09

    Gratulálok, hogy ilyen aktív vagy, nagyon jó erről olvasni, de biztos, hogy olyanok is lehetnek ennyire bátrak, akik nem élsportolók?
    Te erős vagy és edzett, de valaki, aki szinte alig mozog, könnyebben lesik, nehezebben tartja meg magát... nekem példaértékű, de azért félnék így csinálni. MIt javasolsz, szerinted bárki belevághat a babás sportolásba?

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Valakinek megvan "A jelenés" c. francia filmdráma, akitől kölcsönkérhetem vagy átvehetem?
Ismét lesz magyar induló az XTERRA​ Világbajnokságon. Olyan induló, aki esélyes a dobogóra, de a győzelemre is! Oly… https://t.co/ThtIYps00B
Ismét lesz magyar induló az XTERRA Világbajnokságon. SŐT! Olyan induló, aki esélyes a dobogóra, de a győzelemre is!… https://t.co/Kfo2nFSbNl

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)