Bejelentkezés  \/
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. augusztus 22. Csütörtök  Ma Menyhért és Mirjam napja van.

Téli Börzsöny Trail hóban, jégen Kiemelt

• Állapot: Aktuális

Az idei év első nagy terepfutását rendezte meg Téli Börzsöny Trail néven az Ökofutás csapata, ahol 15 és 30 km hosszú távokon állhattak rajhoz a nehéz versenyek szerelmesei. Mert a körülmények miatt nem volt elég az egyszerű "szeretek futni" hozzáállás...

30 jan. 2019 0 comment
Mester Bálint (X2S Salomon TEAM) vezeti a mezőnyt Mester Bálint (X2S Salomon TEAM) vezeti a mezőnyt Foto: Ökofutás

Mottó: "aki igazán szép és kemény terepfutással akarja kezdeni az évet, az ne hagyja ki a Téli Börzsöny Trailt"

Már az előrejelzések alapján sejteni lehetett, hogy nem lesz egyszerű a futók helyzete. A pályák eleve nehezek, hiszen a Börzsöny kifejezetten vadregényes terep, meredek és nehezen járható emelkedőkkel és lejtőkkel, sűrű erdőkkel és zegzugos ösvényekkel. Január végén nagy biztonsággal lehetett a havat is jósolni... és most ehhez jött az extra jég, ami miatt a szervezők a verseny előtti héten kötelezővé tették a hóláncot!

Azonban az igazán lelkes terepfutó pont az ilyen kihívásokat keresi, így az indulók száma a megadott maximum körül járt.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

A hosszabb verseny indult először. Itt a futóknak 30 km távon 1100 m szintemelkedést kellett teljesíteni. Majd hamarosan elrajtolt a rövidebb táv is, ahol 15 km távon 750m szintemelkedés volt előírva. Mindkét táv pályája főleg terepen haladt, nagyon kevés sík szakasszal.

A 30 km versenyében a férfiak között pengeéles küzdelem bontakozott ki, az első 6 versenyző 8 percen belül ért célba. A győztes Monostori Ákos 3 órán belül futott, ami a körülményeket figyelembe véve fantasztikusan jó tempót jelentett. A második Csomai-Kürtössy Roland Norbert két percen belül követte, majd jött egy több fős csapat, akik közül Bársony Attila hajrázott hatalmasat a 3. helyért. A nőknél sokkal kiegyensúlyozottabb volt a verseny, Janek Noémi hatalmas előnnyel - alig túl a 3 órán - szerezte meg a győzelmet Szűcs Brigitta és Dr. Varga Orsolya előtt.

A 15 km versenyében Mester Bálint, a X2S Salomon TEAM tereptriatlon és OCR versenyzője magabiztosan győzött Fülöp Álmos Huba és Malicskó Balázs előtt. Sokáig versenyben volt a dobogóért a Hike&Fly egyik sikeres magyar sportolója Komjáti Bálint is, de egy benézett kanyar miatt komoly pluszt futott versenyen kívül. A hölgyeknél Szőke Cecília, Péntek Mónika és Fehér Zita volt a sorrend.

Nagyszerű hangulat és emlékezetes verseny - jövőre is várják a télen is kihívásokat keresőket!

Mester Bálint (X2S Salomon TEAM - a rövid táv férfi győztese) így mesélt a versenyről

Szerintem gyönyörű futó terep a Börzsöny. Amikor először megláttam a Dunát a hegyről, azt hittem, hogy egy tó. Nagyon szép volt. Szerencsére a jégre ráesett 3cm hó így nem volt annyira csúszós, bár néha pont emiatt csúsztam meg, mert nem számítottam rá. Kemény pálya volt a szint miatt is, és azért is mert nagyon technikásra tervezték. Többször meredek hegyoldalon oldalirányba kellett futni havon és jégen, gyakran nagyon szűk ösvényeken vezetett az út. Néha csak kb. 2 métert lehetett előre látni, olyan kanyargós volt az ösvény. A szintemelkedés miatt felfelé és lefelé is embert próbáló verseny. Salomon Speed-ben versenyeztem és az útvonalat a Suunto Spartan Ultra órámon néztem, el ne tévedjek. Jó volt mindkettő, sokat segítettek a versenyen. Tetszett, nagyon jó verseny volt.

Varga Balázs, aki élete első terepfutó versenyét teljesítette

A verseny nagyon kemény volt, volt benne hó - jég - sár minden, estem keltem pár részen, meg nem is nagyon mertem futni jó pár helyen, felfelé voltak kaptatók ahol teljesen esélytelen volt, meg sétált a sor, főleg az elején, aztán utána nagyon szétszakadtunk, de ott már láttam, hogy ebből nagy versenyzés nem lesz, így túrázósra fogtam, felmentem a kilátóba, csináltam pár fotót. Lejtmenetekben nem mertem nagyon menni, csak a lankásabbakon, érdekes élmény volt, teljesen más mint egy utcai verseny, itt egy pillanatra nem voltam benne biztos, hogy be tudom fejezni ezt a versenyt szintidőn belül, nagyon el voltam veszve gondolatban, hogy mennyit tettünk meg, mennyi lehet még vissza, meg keveset ettem reggel a verseny előtt, ez az egy frissítő pont kevés volt nekem 11,3 km-nél. Erre legközelebb jobban figyelek, mert az első nagy hegymenet után gyakorlatilag kifogytam, valamennyi kaja volt nálam, de kevesebb mint kellett volna.

A rövid táv térképe

A hosszú táv térképe

Eredmények: sportident.hu

Forrás: naszalytrail.hu

Utoljára frissítve: szerda, 30 január 2019 16:30

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Túra első nap. Rengeteg őzet, vadnyulat, rókát (!) láttunk. Nem nyári az idő, de kalandnak pont jó 😎💪🏆☀️ – itt: https://t.co/aRYkZCPVz3
Szerdán indulunk egy újabb kalandra... https://t.co/Y60bgmts5F
Nyáry Krisztián kultúrtörténeti írása, ami kapcsolódik a mai naphoz is. Meg amúgy a magyar lelkülethez is. Remélem… https://t.co/jHqcMNGT0p

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

• közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

Oldaltérkép

Ars poetica

Rólunk

A figyelmedbe ajánljuk...

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)