Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. szeptember 22. Vasárnap  Ma Móric napja van.  

Tippek Melanie McQuaidtól a felkészüléshez II.

Tippek, Melanie McQuaid, felkészülés, edzés, xterra, x2s, triatlon, duatlonTovábbi tippek és gondolatok a felkészülésről. [Első rész] Időben kezd el az úszást Az úszásedzések mindenképpen edzői segítséget igényelnek és nagyon sok gyakorlást. Mivel az úszásnál különösen sok múlik a technikán, ezért a kilóméterek ezrei mit sem érnek, ha rosszul ússzuk le őket.
11 dec. 2008 0 comment  

 

Jó stílusban úszott 1000 m többet számít, mint 5000 m rossz kapálódzás! Keress edzőt, szakembert, aki legalább a kezdeti és legnaygobb hibákat javítja. Az alapozásnál minden edzés tartalmazzon stíluselemeket, de a késöbbi szakaszokban  sem árt, ha néha előveszed őket.

  • Kerékpározzál hegyen is, ne csak országúton

Igaz, ami igaz, az XTERRA a sárban dől el. Ez azt jelenti, hogy nem lehetséges az összes edzésedet országúton végezni, majd azt várni, hogy azonnal tökéletesen át tudod vinni a terepre. Én a kerékpáros edzéseimnek a 60-80%-t terepen végzem, az összes bicajon töltött időnek a 60%-t pedig országúton. Mivel nekem már komoly múltam van a montizásban, ezért azt javaslom, hogy egy kezdő minél többet tekerjen terepen, szokja a különböző(!) akadályokat, nehézségeket, hogy minél inkább ösztönből tudja a hirtelen akadályokat leküzdeni.

{accesstext mode="level" level="registered:author:editor:publisher:manager:administrator:super administrator"} A tartalom további részének elérése csak regisztrált felhasználóknak!||

Az erő és az állóképesség enékül mit sem ér egy komoly terepen! Ez akár hónapokat is jelenthet, de hosszú távon megtérül. Érdemes néhány helyi MTB versenyen is indulni, hogy a versenytempó és a versenytársak jelenléte is megszokottá váljon.

  • Válasz jó felszerelést

Egy XTERRA versenyre jó ha legalább 3 órát számolsz, a lehető legváratlanabb időjárás és terepviszonyok között. A kényelmes, lélegző és ellenálló ruházat nagyon fontos, hiszen időd nagy részét izzadtan, vizesen, sőt akár sárosan és változó hőmérsékletben fogod tölteni (pl. 800 m szintkülönbsg esetén montizás közben - a szerk.). Hölgyeknek mindenképpen a triatlonos sortot ajánlom az úszódressz helyett, egy toppal ami minél többet takar a has és a hát vonalából. Hidegebb idő esetén a kerékpározás előtt érdemes felvenni egy kerépáros mezt.

De bármit is választassz edzésen probáld ki, lehetőleg minél több alkalommal. Kezdő koromban átéltem egy szörnyű élményt a rosszul megválasztott úszódresszel, ami a kerékpározás és a futás során hihetetlen kínokat okozott. Nehéz úgy versenyezni, hogy állandóan a ruhát kell igazgatni - a fájdalomról és a sebekről nem is beszélve. Inkább áldozz rá többet, de már rövid távon is megtérül! Sokszor nagyon jó ötlet még a futás előtt is a zokni csere - az XTERRA végén a 10-12 km terepfutás pokoli lehet rossz zokniban vagy anélkül.

  • Vigyél magaddal elegendő tápanyagot

3 óra még a legjobbaknak is sok idő a versenyzéshez, olyan körülmények között, ahol nem a kiszámithatóság a jellemző. A frissítő pontoknál felvehető frissítő és ennivaló nem biztos, hogy elegendő, ha tényleg komolyan versenyzel. Az XTERRA versenyeken inkább vigyél magaddal kicsit többet, mint kevesebbet, bitosíts magadnak elegendő szénhidrátot, vitaminokat és ásványi anyagokat, hogy biztosan elérjed a célvonalat.

Én két kulacs válogatott frissítőt visek magammal és 3-4 energiaszeletet ragasztok a kerékpár vázra, de ha lehet, akkor a hivatalos pontokat is kihasználom. Fontos, hogy a frissítést is próbáljad ki edzés közben, ne ott érjen meglepetés. Amennyiben nem vagy híve a csomagolt szeleteknek, akkor az aszalt gyümölcsök tökéletesek lehetnek: füge, datolya, sárgabarack, banán. A mazsola is jó, de túl apró.

  • Figyelj oda mindennapi táplálkozásodra

Az étel az üzemanyagod, a gyógyszered, befolyásolja a hangulatodat, a teljesítményedet, fontos része a közösségi életnek és jutalom is az életedben. Ezért az egyik legfontosabb dolog, amire a mindennapjaidban figyelned kell! Minden egyes perc, amit azzal töltesz, hogy megnézed mit eszel, többszörösen megtérül, amikor nem leszel beteg, depressziós, kimerült.

'Az vagy, amit megeszel'- tartja a mondás, és versenyzőként nem teheted meg, hogy értéktelen hulladékot egyél(sic!). Mindeig megdöbbenek azon, hogy emberek a legjobb benzint töltik a csodás sportkocsijukba, majd elmennek egy gyorsétterembe. Miért nem fordítva csinálják?! Hacsak teheted válassz minél kevésbé feldolgozott organikus ételt, zöldségeket, gyümölcsöt és húst.

{/accesstext}

 

A 'Természetes Út' tökéletes ételeket ad a sportolóknak! Igyál minél több tiszta vizet naponta és csak kiegészítésképpen más folyadékot. Csak a megfelelően feltöltött szervezet képes hatékonyan hasznosítani az edzésekbe fektetett munkát. Amennyiben nem ismered a természetes táplálkozást, akkor olvass el ehhez tartozó szakirodalmat vagy keressél tanácsadót. Hidd el, hamar megtérül az ebbe fektetett idő! És ez nem egy 'diéta' - ez egész életre szóló 'nagygenerál'.

[melaniemcquaid.com]

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Szakmai szemle s jövő heti megnyitó előtt. Multisport Bázis. . #multisportbazis
Akadályfutás matiné egy különleges helyen 💪🏆 . #eletfa #x2steam #hocra #akadalyfutas #multisportbazis #terepsporthttps://t.co/EHvk6sPmbB
Ma az irodában 😎 . #timetoplay #mienkaterep #x2steam – fantasztikusan van

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)