Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. június 20. Csütörtök  Ma Rafael, Dina és Polett napja van.  

Autogén tréning sportolóknak - 2 óra alvás 10 perc alatt

Az autogén tréninget sokan úgy ismerik: 2-3 óra alvás 10 perc alatt. Az autogén tréning az egyik leghatékonyabb és egyben a legmélyebben kutatott, orvosilag is alátámasztott relaxációs módszer, amely erősíti a test természetes, öngyógyító mechanizmusait.

Relaxálnak a katonák, az űrhajósok, az orvosok, a pszichológusok és a sportolók is az extramegterhelő stresszhelyzetek megfelelő kezeléséért, de több iskolában a diákok a nap kezdetén a memóriájuk fejlesztésére, a kismamák a szülésfelkészítésen és a szülés alatt is. 

Az autogén tréning célja a szorongás testi és lelki tüneteinek megszüntetése, a stressz csökkentése, a lelki béke megteremtése, a pszichotónus (lelki alapfeszültségi szint) áthangolása és a pszichovegetatív egyensúly kialakítása. Az autogén tréning “racionális gyakorlás útján megtanulható koncentratív átkapcsolás nyugalmi tónusra.”

15 márc. 2014 0 comment  

 

1. Hogyan zajlik az autogén tréning?

Az autogén tréninget ülve behunyt szemmel végzi a gyakorló. A tréner szavaival végigvezeti a figyelmét a különböző testrészein, és arra kéri, figyelje meg, mit tapasztal, majd ezután a pár perces befelé figyelés után kinyitja a szemét és megbeszélik, mi történt, gyakorlatokat végeznek az élmény elmélyítésére és közösen gondolkodnak arról, hogyan függnek össze az élmények a kliens problémáival, életével. Bár fontos cél az ellazulás, a módszer lényege mégsem ennyi. Minden testi érzés utal valamilyen lelki jelenségekre, melyekről a test próbál üzenni. Az emlékek sejtszinten tárolódnak, a sejtmemóriában tárolt rossz emlékek feloldása egy test- és lélekszintű oldottságot hozhat. Az autogén tréning célja tehát, hogy a gyakorló megtanulja a test jelzéseit észlelni, és megérteni a hozzájuk kapcsolódó lelki üzeneteket, hogy megadhassa magának testi és lelki szinten is azt, ami számára belső nyugalmat ad.

2. Örökké autogén trénerhez kell járni?

Nem. Kezdetben a tréner vezeti a gyakorlót, de mivel a gyakorló otthon is gyakorol, idővel egyedül is képessé válik saját magát vezetni. Gyakori, hogy fejben akarunk valamit, de egy porcikánk sem kívánja, előfordul, hogy bármennyire akarjuk, van bennünk egy tudattalan ellenállás, ezért nem sikerül (pl. fogyókúra, várandósság, sikeres vizsga, stb.). Az autogén tréning ezeknek a feltérképezésében, és ha szükséges, feloldásában segít. Nem hipnózis, nem agykontroll, csak az történik, amit a gyakorló akar, kér és enged. Onnantól, hogy a gyakorló a módszert elsajátította, egész életében bármilyen felmerülő probléma és cél érdekében önállóan alkalmazni tudja magán.

3. Miért kell hozzá ilyen hosszú idő?

Azért, hogy az idegrendszerben új kapcsolódásokat hozzunk létre. Ha valaki huzamosabb ideje, vagy akár egész életében egy bizonyos feszültségi szinttel élt, idő kell míg egy nyugodtabb lelki alapbeállítódáshoz hozzászokik. Olyan ez, mint a rossz szokások elhagyása vagy a jó szokások kialakítása. Idő kell, míg átállunk.

4. Meg lehet tanulni egyénileg is vagy csak csoportban?

Az autogén tréning egyénileg is elsajátítható, de csoportban is. A csoport előnye, hogy meg lehet osztani a tapasztalatokat sokféle emberrel, akiktől sokféle visszajelzést és inspirációt kaphatunk, ami jótékonyan hathat rank. Az egyéni terápiában több idő jut az egyéni problémák megoldására, mélyebbre tudunk menni a lelki háttér feltérképezésében is, ám ez csoportban sem kizárt, attól függ, milyen résztvevők jönnek össze. Hogy egyéniben vagy csoportosban érdemesebb-e, attól függ, melyiket válaszja szívesebben. Előfordul, hogy arra a formára érdemes jelentkezni, amelyiket kevésbé szívesen választja, talán az tartogatja Ön számára a legnagyobb fejlődési lehetőséget. 

5. Kinek jó az autogén tréning?

Geszvein Erika
Pszichológus, kineziológus, autogén tréner
Telefon: +36-20-428-9697
Bloghttps://www.pszichologin.blog.hu

Az “autogén” szó jelentése, önmagától működő, a “tréning” azt jelenti gyakorolni. Az autogén tréninget gyakorlás útján lehet elsajátítani, kezdetben trénerrel, később már egyedül otthon is, így téve önmagától működővé. Olyan embereknek ajánlott, akik szeretnének megtanulni saját maguk segíteni a problémáikon - a legtöbb olyan problémára jó hatással van, ahol a szorongás, a stressz kezelése a cél.

Mivel a szorongás egyik vezető tünete az izomfeszülés, az autogén tréning az izom ellazulása révén segíti a testben lévő feszültségek oldását és ilyen módon a lelki feszültség csökkentését. A testi feszültségcsökkentésen kívül a módszer optimalizálja a légzést, a keringést, a szívritmust, az emésztést, csökkenti a stresszt és a szorongást, nyugalmi tónusra hangolja az idegrendszert. Mindez természetesen nagyban hat a lelkiállapotunkra is, a feszültségmentesség hozzásegít a teljesítményünk, memóriánk javulásához, a jobb alváshoz és a problémaátlátó-képesség javulásához.

Javasolt azoknak, akik sokat szoronganak, aggodalmaskodnak, állandóan feszültek, kiváló módszer módszer stresszcsökkentés, memória- és koncentrációfejlesztés, alvásminőség javítás, akaraterő és önkontroll növelésére, pszichoszomatikus megbetegedésekre, alvászavarokra, emésztőrendszeri és urogenitális zavarok esetén. Kifejezetten ajánlott azoknak, akik rohanó, stresszes életet élnek és nincs elég idejük kipihenni magukat, hiszen a jól elsajátított autogén tréning napi 10-15 perces gyakorlása 2-3 órányi alvásnak megfelelő pihenéssel érhet fel, mert a relaxáció az idegrendszer számára nagymértékű tehermentesítést jelent.

Az autogén tréning elsajátítható egyénileg és csoportos formában is.  Kérjen részletes tájékoztatót e-mailben vagy telefonon!

 

  Forrás:  Forrás: apszichologusom.hu

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

hazafelé a dorogi strandról. ma sem volt pihenőnap a táborban 😎💪🏆 – napfényes
Tábor 3.nap - irány egy kalandos helyszín ☠💡 – izgatott
Tábor pillanatképek az első napról. https://t.co/8jWijkVNZ0

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)