Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. december 6. Péntek  Ma Miklós és Döniz napja van. Mikulás napja

A futóedzések alapjai: lassú futás

Lassú futás sokkal több előnnyel jár, mint azt a legtöbben gondolnák.

A lassú futás nem ismeretlen a profi versenyzők között, de sokkal kevésbe elfogadott az amatőr versenyzők köreiben, akik mivel kevesebb idejük van edzeni, azt gondolják, minden lassú futás pazarlás. De amint azt a kutatások is mutatják, az edzésben helye kell legyen a mérsékelt tempónak is. "Csak azért mert a lassú futás könnyűnek tűnik, nem jelenti azt hogy nincsen nagyon fontos szerepe. Megalapozza az aerob állóképességet és a zsírégető képességet is fejleszti. Enélkül nem lehet hatékony anaerob edzéseket végezni."

A kenyai atléták a világ leggyorsabbjai, mégsem futnak csak gyorsan. "Nagyon sok kifejezetten lassú tempójú edzést végeznek" - mondja Lance Watson (Lifesport Coaching, Vancouver, British Columbia). "A kenyai futók gyakran jönnek Vancouverba edzeni, több alkalommal is dolgoztam velük együtt és megfiygelhettem az edzésmódszereiket." 

Milyen lassú legyen a lassú futás? A legjobb, ha a kényelmes bemelegítő tempót vesszük alapul és azzal végezzük az edzést. Pulzusértékben kifejezve ez a maximális pulzus 60-70%-a.

A cikk folytatódik a hirdetés után...

Az alábbi különböző esetekben érdemes ezzel a tempóval edzéseket végezni már az alapozó edzésszakaszon kivül is. Csak az arányok változnak, alapozó időszakban az edzések 70-80% ebben a tartományban van, késöbb ez lecsökken 15-20%-ra.

Alapozó edzések: a versenyidőszak után következik a pihenő időszak, majd az alapozás, ahol a hosszú, lassú, alacsonyintenzítású edzések dominálnak.

Átmozgató futás: kemény edzés, verseny utáni átmozgatás, amikor a test regenerációját segíti.

Edzésterven kivüli futás: a jól meghatározott edzséterven kivüli extra futás semmiképpen sem legyet megerőltető! A nyújtás, lazítás, hangulat, közérzet miatt lehet szükséges, de csak alacsony tempóban.

Helyettesítő edzés: az edzéstervben kemény edzés van, de vagy az idő, vagy a fizikai-lelki állapot nem teszi lehetővé az előírt terv teljesítését. Ebben az esetben is a lassú futás a megoldás.

Összetett edzés: főleg hosszútávú triatlonistáknak javasolt edzésmódszer - az alapozó edzés időszak után kezdődik 120p kerékpár után 60p futással és befejeződik a 240p kerékpár után 120p futással. De minden futás óvatos és laza, lassú!

Sérülés utáni edzések: sérülés utáni felépüléskor legalább 2-3 hétig csak ilyen lassú tempóban javasolt edzéseket végezni.

Maraton futók körében a következő mondás régóta megadja a felkészülés hangulatát: "Aki nem tud lassan futni, az gyorsan sem tud."

Ennek persze nagyon sok jelentése van, egy másik cikkünkben elemezzük is a mondatot.

Edzések, edzéstervek: www.triatlonedzo.hu | Edzés cégeknek: www.cegedzes.hu

Utoljára frissítve: kedd, 02 augusztus 2016 09:48

1 hozzászólás

  • Albert Zoltán 2016. augusztus 16

    Én jövőre tervezem az Ironmant, ez a cikk sok kérdésemre választ adott. Van egy, ami nem hagy nyugodni: hosszútávú versenyzőknek is hasonlóan kell pihenni, mint annak, aki rövidre készül?

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Nagyon szép feldolgozása egy metál balladának. Egészen különleges jin érzékenyésgű zongora muzsika. https://t.co/Xw81iitCFM
Dolph Lundgren vegán lett! Divat vagy nem, hosszú távú döntés vagy nem - mindenképpen figyelemreméltó, hogy egy ily… https://t.co/BbMHVsbqJA
Ildi idei első adventi koncertje a MÉZ zenekarral ! A következő december 7, Óbuda Főtér ❤☀️👑 https://t.co/781wSixYeT

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)