Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. november 13. Szerda  Ma Szilvia napja van.  

Felkészülési tippek a váratlan verseny helyzetekre

Hogyan készülj fel egy olyan versenyre, amelyre nem lehet igazán felkészülni? Nem könnyű, de van pár trükk, amelyet érdemes megtanulni. Az adventure-, az akadályfutó- és XTERRA-versenyek állandóan meglepetéseket tartogatnak. De ne ess pánikba...

MyStat - Az ingyenes webstatisztika<a href="https://www.mystat.hu/query.php?id=40028" target=_blank><img src="https://stat.mystat.hu/collect.php?id=40028&amp;h=1" alt="mystat" border="0"></a>

1. ALAPOZÁS

Alapozz! Alaperőnlét nélkül ne is vágjunk bele! Aki ilyen erőpróbákon szeretne jól szerepelni, annak komoly állóképességre és dinamikus mozgásra van szüksége, amit nemcsak „tiszta” körülmények között gyakorolt, mielőtt bármi speciális edzést elkezdene. Ez az időszak 1–2 hónap hosszú (rendszerint december–január). A legfontosabb alapozóedzések, minél egyenletesebb pulzussal, nem túl intenzíven: hosszú futás (15 km felett, lehetőleg terepen), hosszú kerékpározás vagy spinning (1,5 óra felett), úszás (2–3 km), erősítés (főleg has- és hátizmok), evezés, falmászás, lovaglás, túrázás.

Az alap erőnlétre lehet építeni a gyorsaságot, robbanékonyságot, erőt. Megfelelő alapok nélkül könnyen összedől a felépített edzésünk.

2. STÍLUS

Az alapozó időszakban érdemes figyelmet fordítani a stílusra: futásnál a lépéshosszra, a talajfogásra (főleg terepen, különböző talajokon gyakorolva), kerékpáron a körkörös hajtásra, a beállításokra (nyereg, kormány, pedál), úszásnál a vízfekvésre, a láb- és kéztempóra.

Ilyenkor érdemes megtanulni vagy ismételni a kötéltechnikát, csomókat, átgondolni az előző évek tapasztalatait, vagy ezek hiányában filmeken megnézni azokat a versenyeket, amelyek hasonlítanak az eltervezetthez.

Stílusos mozgással energiát takarítunk meg, csökkentjük a sérülés lehetőségét.

3. EXTRÁK

Ugyancsak ebben az időszakban lehet elkezdeni a felkészülést a frissítésre is, új ételeket, italokat kipróbálni, edzés előtt, közben és után. Mindenképpen fontos a rendszeres és sok pihenő. Később kevesebb időnk lesz rá!

Speciális szakasz: Az alapozás után jöhet a valódi feladatra való felkészülés. A versenyzők ezt az időszakot is felosztják erősítő és gyorsító hetekre, de ezek össze is mosódhatnak.

A legfontosabb edzések, váltakozó terheléssel, gyakran a maximális terhelési határ közelében vagy azon is túl (ehhez azonban további ismeretek szükségesek!): Rövidebb-hosszabb terepfutások, nehéz vagy váltakozó terepen, esetleg kisebb körben több ismétléssel. Érdemes néha nehezíteni is a normális körülményeket: patakban, ártéren, mély homokban, szántóföldön, sziklákon kijelölni a nyomvonalat.

Figyeljünk a részletekre, az apróságokra, amelyek versenyhelyzetben hatalmasra nőhetnek.

További részletek... 

Edzések, edzéstervek: www.triatlonedzo.hu | Edzés cégeknek: www.cegedzes.hu

Utoljára frissítve: hétfő, 22 február 2016 23:22

2 hozzászólás

  • Tóth Gábor 2016. február 22

    Az alapozás attól is függ, hogy milyen háttered van! Ha már évek óta keményen nyomod, akkor elég a két hónap. Persze, ha nem voltál sérült, hosszabban beteg... Ez mindig nehéz kérdés, hiszen valóban nagyon sok tényezőtől függ a felkészülés.
    Szerintem érdemes az alapozás jellegű edzéseket az ilyen célú felkészülésben rendszeresen beiktatni, hiszen ezek elsősorban az szélsőséges állóképességről és probléma megoldó képességről szólnak.

    Jelentés
  • Simonyi Petra 2016. február 22

    Ilyen típusú versenyekre, talán hosszabb alapozás kell, nem? Több sportág, több táv, állandó változtatások... elég komplexnek tűnik a dolog. Ez mennyire használható "normál" versenyeken, versenyhelyzetekben?

    Jelentés

Új hozzászólás

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Timon Tóth videója. Szerintem CSÚCS lett! 🏆😎💪 Kinek tetszik még? https://t.co/6C1wtZQ7bW
Estére egy igazi zenei csemege... perform'nsz a javából 😎😎😎 Ukulelén egy nagyszerűen improvzált és előadott válogat… https://t.co/iHUHceoiSw
Ahogyan egy igazi NŐ a bundát hordja <3 https://t.co/ePBT52qJ5s

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)