Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. szeptember 21. Szombat  Ma Máté és Mirella napja van.  

Edzés

1. hét - terepduatlon edzésterv Száraz Dénessel az Életfa terepfesztiválra

Olyanoknak készül az edzésterv, akik rendszeresen, de nem túl intenzíven futnak és kerékpároznak vagy legalább egyik sportágban (futás, terepkerékpár) van versenytapasztalatuk. Akik egyik sportágban sem versenyeztek még, azoknak vagy a váltó vagy a kiegészített edzésprogramot ajánljuk (www.triatlonedzes.hu).Az edzésterv első felében perc alapú edzéseket adunk, később km alapúakat. Addig ki lehet tapasztalni az edzőterepeket és távokat. Edzésterv alapok: - a program alapvetően a rövid táv igénybevételét készíti elő- bemelegítés és levezetés (nyújtás, lazítás) mindenkinek szükséges, de az alap edzéstervben ezt nem részletezzük- a hosszú táv teljesítéséhez a program magában nem elegendő!A verseny weboldalán (www.tereptriatlon.hu) rendszeresen jelennek meg új információk és lehetőségek…
kedd, 31 július 2012

Száraz Dénes interjú, közös terepduatlon edzésterv az Életfa Terepfesztiválra

Száraz Dénes nemcsak a színpadon érzi elemében magát, hanem a legkülönfélébb szabadtéri sportok is között is otthonosan mozog. A X2S Haibike TEAM versenyzője már számos extrémnek is nevezhető kalandon van túl (Ironman, extrém tereptriatlon itthon és külföldön, ultra terepfutás), az idei évben elsősorban a terepversenyekre koncentrál. Az Életfa – X2S Terepfesztivál egyik házigazdájaként vállalta, hogy a terepduatlon versenyszámra egy 8 hetes edzéstervet oszt meg a vállalkozó kedvű sportolókkal, akik szeretnék kipróbálni ezt a különleges és szép sportágat. Pindroch Csaba hasonló edzéstervet és felkészülést vállalt a terepfutással kapcsolatban, interjú készül vele is.. Az augusztus elején induló edzéstervhez készítettünk egy sportos bevezető…
péntek, 27 július 2012

A sokat mozgó gyerekeknek jobb az iskolai eredménye

Korábbi tanulmányok áttekintése alapján holland kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy minél nagyobb az iskoláskorú gyerekek fizikai aktivitása, annál jobban teljesítenek az osztálytermekben is. "Nem tudok edzésre menni, mert tanulnom kell!" Ez a felfogás már tudományosan is megdőlt. Igaz, hogy nehéz és gyermekeink extrán leterheltek manapság, de valahogy próbáljuk meg összeegyeztetni a sportolást és a tanulást, meg fog térülni! Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című orvosi folyóirat legutóbbi számában közzétett metaelemzésbe bevont 14 eredeti tanulmány közül tucatnyi az Egyesült Államokban készült, egy Kanadában, egy pedig Dél-Afrikában.
csütörtök, 05 január 2012

Ironman kerékpáros tanácsok a felkészüléshez - Michi Weiss

Michi Weiss talán nem a legismertebb Ironman versenyző, de fiatal kora ellenére nemcsak Ironman, hanem XTERRA és MTB versenyeken is világszinten kerékpározik. Ironman és 70.3 versenyeken pedig több dobogós és kerékpáros pályacsúcs eredményt tudhat magáénak. Kerékpáros tanácsai ezért mindenképpen megfontolandók.(Kiemelt eredményei: Olimpia Athén (MTB): 32., XTERRA Maui 2009, 2010: 3., Ironman 70.3 VB 2011: 4., Ironman Hawaii 2010: 13.)
szerda, 19 október 2011

Tippek futáshoz, terepfutáshoz, kerékpározáshoz – második rész (Edzések)

Lassan itt a tavasz, kezdődik a keményebb edzésmunka, a versenyekre való ráhangolódás. A hideg azonban egész évben végigkísérheti a versenyeket, edzéseket. Triatlon versenyeken, MTB versenyeken, futóversenyeken... számtalan „kellemetlen" emléket őrzünk az elmúlt szezonokból. A tavaszi áthangoló edzésekről és a hidegtűrés fejlesztéséről szól a cikk.
kedd, 22 március 2011

Tippek téli futáshoz, terepfutáshoz, alapozáshoz - első rész (Alapkérdések)

Sokak szerint a téli futás, a hidegben való szabadtéri sportolás többet árt, mint használ. Ebben annyi igazság van, hogy a nyári tempót és stílust megtartva valóban ártalmas lehet az egészségre. Azonban a téli hideghez alakítva az edzésmódszereket kifejezetten hasznos, sőt hatékony edzéseket lehet szabadban végezni télen. A hatékonyság nemcsak a fizikai felkészülést jelenti, hanem lelkeileg, szellemileg is olyan pluszt adnak a téli edzések, amelyeket teremben lehetetlen megszerezni!
kedd, 22 február 2011

Nem jó a nyújtás futás előtt? - pontosítás és tanácsok

A következő hírrel kapcsolatban szeretnénk néhány észrevételt tenni: Nyújtással bemelegíteni futás előtt nem tesz jót a futóknak, mivel az állóképességüket csökkenti és a hatékonyságukra is rossz hatással van. A Tampa Egyetem kutatói korábbi vizsgálatok nyomán most kifejezetten a futók teljesítményének megváltozására voltak kíváncsiak, hiszen a nyújtás esetében általános aerob mozgásformák esetében már kiderült, hogy nem is annyira hasznos, mint amennyire annak hisszük.(Medipress, hvg.hu)
csütörtök, 21 október 2010

Alak és formajavítás rövid bevezető gyakorlatokkal

Mindössze 20-30 perc intenzív mozgással, pörgős, gyors, vidám zenére, célzott gyakorlatokkal sokat tehetünk az alakunkért. Az eredmény akár már két-három héten belül látható így a sikerélményünk sem marad el.
péntek, 08 október 2010

Gyorsabb triatlon futás - hatékony módszerek a sebesség növelésére

A sok-sok edzés magában nem mindig elég ahhoz, hogy a kellő sebességet vagy robbanékonyságot elérjük. Lehet valaki jó futó, de triatlon versenyen az úszás és kerékpár után egészen más a sebesség és robbanékonyság fogalma. Versenyzők és edzők tapasztalatai alapján állítottuk össze a következő tanácsokat.
péntek, 09 április 2010

Néhány dolog, ami az Ironmanról általában nem hangzik el

Az edzés és edzettség mellet számos olyan apróság van, ami egy Ironman versenyt meghatároz, befolyásol - és könnyebben megelőzhetőek a kellemetlen meglepetések. Pár ilyet összeszedtünk - nem fontossági sorrendben.  
szerda, 03 március 2010

Téli edzésmódszerek - alapozás és mentális felkészülés

A téli hónapokban, amikor hosszabbak az éjszakák és hideg van, az edzések megszervezése inkább életművészet, mintsem tudomány - legalábbis javasolt így felfogni! Legtöbben ezt az alapozásnak és az új év előkészítésének fogják fel és már ebben az időszakban kiégetik magukat mire elkezdődnek a tényleges motiváló edzések és versenyek. Néhány ötlet, tipp arra, hogyan lehet ebben az időszakban rugalmasan és mégis eredményesen edzeni.
vasárnap, 24 január 2010

Táplákozás A-Z: gyomoridegesség kezelése folyadékkal vagy szilárd táplálékkal

A verseny (vagy más alkalmak) előtti gyomoridegesség komoly pusztítést képes végezni az emésztőrendszerben - mindenféle emésztési folyamat tökéletes ellehetetlenítésével. Mivel az nem lehetséges, hogy semmilyen táplálék ne kerüljön a szervezetbe ilyenkor, ezért megoldást kell találni a problémára. A verseny előtti táplákozás egyik szerepe, hogy lenyugtassa a szervezetet, egyrészt a kezelhetőségével, másrészt biztosítania kell a szervezet számára a biztosnágot a tápanyagok szintjén. Ez ritka és egyedi esemény ezért általános szabály nincsen, de van jónéhány fontos szabály: ha elhatároztál valamit, akkor azán már nem görcsöljél - legfeljebb következő alkalommal másképpen csinálod. Ne egyél, igyál idegességet fokozó anyagokat (kávé, tea).
kedd, 01 december 2009

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Ma az irodában 😎 . #timetoplay #mienkaterep #x2steam – fantasztikusan van
Egy kis esti zene. Jó éjt! https://t.co/euKVHKumwf
Idén nem tudtam indulni, de jövőre megint ott leszek! Szeretem ezt a típusú versenyt. Ez az egyik "véglet" (sok f… https://t.co/vyLXgQ2XNF

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)