Bejelentkezés  \/ 
x
vagy
 Use Facebook account  Use Google account
x
2019. szeptember 21. Szombat  Ma Máté és Mirella napja van.  

Edzés

Úszás hideg vízben - ötletek, tippek a triatlon úszáshoz

A triatlonisták többsége nem szereti a hideg vizet, ennek ellenére gyakran kell megmártózniuk benne akár versenyeken, akár edzéseken. A következő ötletek segíthetnek elviselhetőbbé tenni a hideg vízes úszást, elsősorban nyílt vízben, nem az uszodában! A versenyekre való felkészüléshez is kifejezetten jó, ha nemcsak medencében gyakorolunk.
csütörtök, 29 április 2010

Pihenni is tudni kell!

Ahhoz, hogy a kitűzött céljainkat meg tudjuk valósítani rengeteg edzést kell elvégezni, lehetőleg tervszerűen, irányított körülmények között, a folyamatos pulzus-kontroll már csak a habot képezné. A terhelés megítélése igen szubjetív tényező, függően az egyén aktuális testi-lelki attitűdjétől.
szerda, 01 október 2008

7 frissítési hiba, Ironman és más hosszú versenyeken

7 lehetséges hiba, amit Ironman vagy más hosszútávú versenyen a táplálkozással (evéssel, ivással) elkövethetünk. A frissítés személyes tapasztalatokon nyugszik, minden tanács csak akkor válik hasznossá, ha edzések közben odafigyelünk ezekre az apróságokra is - csak olvasva, meghallgatva nem érnek semmit! A tanácsok általánosak, de a pontos arányok, mértékek mindenkinél mások.
péntek, 17 július 2009

Túlélőtippek nyíltvízi úszáshoz 1. rész

A legtöbb triatlonista, Ironman versenyző medencében készül a versenyekre, általában egyedül vagy kisebb csoportokban. Ezért mindig nagy ugrás a nyílt vízi rajt, az első 100-200 m. Erre szeretnénk néhány hasznos triatlonos tippet adni. Az első részben Nick White edző tanácsaiból válogattunk. Aggódsz, hogyan fogsz megbírkózni egy triatlonverseny nyíltvízi úszás részével? Legyél kezdő vagy rendszeres triatlonozó, ezek a tippek segíteni fognak, hogy legyőzd ezt az akadályt.
hétfő, 20 július 2015

Ismét plank világrekordot javított Geroge Hood

Újabb világrekorddöntés született a plank helyzetben végzett erősítő gyakorlat kapcsán. Gerge Hood 57 éves amerikai ex-katona és edző 5 óra feletti rekordjával ismét történelmet írt, hiszen ebben a témában is több korábbi csúcs fűződik a nevéhez. Az új rekord: 5 óra 15 perc és 15 másodperc
kedd, 02 június 2015

Fejleszd a fájdalomtűrő képességed!

Az átlag népességhez viszonyítva a multisport-őrültek a legkeményebbek. Még kutatások is alátámaszják ezt a tényt. Azt megértendő, hogy mi igazolja ezt a szívósságot, egy új tanulmány keresi a lényegi kapcsolatot a fájdalom és a teljesítmény között. Való igaz, azok, akik képesek tovább és keményebben hajtani, általában ugyanazok, akik versenynapokon a dobogó tetején állnak.  Az Alkalmazott Fiziológia európai magazinjában közzétettek egy tanulmányt egy csapat kerékpározóról, akiknek vagy 1.5 grammnyi acetaminofent (fájdalomcsillapító), vagy placebót adtak mielőtt sprint intervall edzést végeztek volna. Ezután mérték az erőkifejtést és a szívverést minden sprint során, és azt találták, hogy azoknál a résztvevőknél, akik acetaminofent kaptak, jelentősen…
szombat, 23 május 2015

Visszatérés a gyorsító edzésekhez terepen és országúton

Ha a szezonodat keményen (és sérülésmentesen) akarod kezdeni, akkor ez az egyik lehetséges útmutató a gyors futáshoz való felkészüléshez. Ha készen állsz, megfelelően alapoztál, akkor ezek az edzéstervek jó szolgálatot tehetnek ahhoz, hogy ismét egy magasabb szinten kezdjed el a gyorsító edzéseket. Ezek a tanácsok nemcsak atlétáknak, hanem különösképpen triatlon, Ironman és Spartan versenyzőknek szólnak.
szombat, 16 május 2015

Futó edzés terepen az erősebb, gyorsabb versenyekhez

Mindig a hegyi futóedzéseket javasolom a futó és triatlon versenyzőknek is, nemcsak az atlétáknak. Bár a hegyi futás egész évben értékes edzésmódszer minden sportolónak, különösen hasznos a szezon elején, mert erőt és kitartást ad az izmoknak. Ha a testsúlyodat a gravitáció ellenében kell mozgatni, az növeli a terhelést az izmaidon. Emellett kiemeli a futólépésed vezető fázisát (ez az a fázisa a lépésnek, ami akkor kezdődik, amikor a lábfejed közvetlenül a gravitációs központod alatt van, és afelé a pont felé tart, amikor a lábujjhegyre állsz és a lábad felemelkedik a talajról). Miért jó még a terepfutás?
szerda, 01 április 2015

Kineziotaping es sportorvosi ajánlások - interjú Kiss-Polauf Mariannával

Kiss-Polauf Marianna a sportorvoslás egyik speciális szakterületének elismert képviselője. A kineziotaping modern módszer, mégis sok száz év tapasztalatain alapul. Marianna elsősorban az magyar atléták orvosa, de szaktanácsai sokak számára lehetnek tanulságosak. Mariannról 1981-ben születtem, 18 éves koromig Pakson éltem. Általános orvosi tanulmányaimat a budapesti Semmelweis Egyetemen töltöttem, 2005-ben diplomáztam. Ezt követően ortopéd-traumatológus rezidensként kezdtem dolgozni jelenlegi munkahelyemen, a budapesti Szent János Kórház Ortopédiai Osztályán. 2012-ben szereztem szakorvosi képesítést Ortopédia-Traumatológia szakmában. 6 éve élek Nagykovácsiban férjemmel, két gyermekünk van, 5 és 1 évesek.
csütörtök, 19 március 2015

Felkészülés a triatlon úszó számára, kérdések és válaszok

Kérdések és válaszok a triatlonról, az úszásról - tempó kérdések, a nyílt víz pronlémáiés és sok minden más… Kérdésed van az úszásról? Szakértőink, triatlonisták és úszóedzők válaszolnak rájuk! Az év első két hónapjának kérdései követleznek. Kérdés: Mi a megfelelő tempó az induláshoz a rajtnál, ne legyen se túl gyors, se túl lassú. Hogyan lehet jól, jobban rajtolni?
vasárnap, 08 március 2015

A verseny nem a rajtvonalnál kezdődik

Az újév, amit január elsején elkezdtünk, már lassan a régi lesz. Ennek sajátossága, az is, hogy az akkori fogadalmak már lassan kezdenek a feledés ködös, homályába veszni. Most kell megrázni, megemberelni magát az embernek, ki fogadalmat tett magának, világnak és azt a lendületet tovább vinni. Kinek-kinek akaraterő függvényében új lendületet adni, van, akinek csak lendületben tartani, az Önmagában rejlő erőt, kitartást. Most kell tenni azért, amit akkor azon a fátyolos éjszakán, vagy már azon a karcos reggelen tettünk.  Miszerint leadok a testtömegemből, felkapok egy kis izmot. Tónusosabbá teszem a sziluettemet, meg reformizálom az életmódomat, beiktatom a mozgás a mindennapjaimba… és…
szerda, 18 február 2015

8 ok, ami miatt a triatlonisták megsérülnek - 1. rész

Kerüld el ezeket a gyakori baleset megelőzési buktatókat, és talán még a teljesítményed is javulni fog. Nincs kétség: a sérülések frusztrálóak, fájdalmasak – és túl gyakoriak. Egy brit tanulmányban, ami triatlonosok egy kis csoportját vizsgálta öt éven át, a 72% szenvedett valamilyen sérülést, és a mutatók ugyanazok voltak, függetlenül attól, hogy olimpiai vagy ironman – triatlonista felkészülésen vettek részt. Az orvosok, fizikoterepeuták mégis azt mondják, hogy az atléták bizonyos hibákat követnek el, amik miatt az oldalvonalra kényszerülnek. Maradj egészséges a szezon hátralevő részére, elkerülve a következő általános problémákat.
szerda, 11 február 2015

Edzés, támogatás

A terepsport.hu a X2S TEAM multisport csapattal és edzőivel várja a felkészüléssel, edzéssekkel kapcsolatos kérdéseket. Csapat vagy személyi edzéseken is állunk az érdeklődök rendelkezésére.

Életmód tanácsok

Szakembereink a legtöbb életmód témában rövid időn belül választ tudnak adni. Elsősorban a természetgyógyászattal kapcsolatosan, de tagjaink között orvosok is várják a kérdéseket.

Táborok, csapat

A terepsportok legaktívabb és legeredményesebb magyar csapata a X2S TEAM. Tagjai közé várja azokat, akiknek a kalandok és a kihívások az élet mindennapos részei.

Kapcsolatok

Aktív kapcsolataink vannak a hazai és nemzetközi szervezetekkel, versenyrendezőkkel, így szinte bármilyen sporttal, versennyel kapcsolatos kérdésben nagy valószínűséggel tudunk segíteni.

Top Tweets

Ma az irodában 😎 . #timetoplay #mienkaterep #x2steam – fantasztikusan van
Egy kis esti zene. Jó éjt! https://t.co/euKVHKumwf
Idén nem tudtam indulni, de jövőre megint ott leszek! Szeretem ezt a típusú versenyt. Ez az egyik "véglet" (sok f… https://t.co/vyLXgQ2XNF

Maradjunk kapcsolatban!

Budapest, Solymár
T: +36 30 48 88 261
T: +36 70 70 84 474

X2S TEAM - terepsport felsőfokon

Magyarország legeredményesebb terepsport csapata a X2S TEAM

2005 óta 100+ bajnoki címet érdemeltek ki a sportolók, 2000+ eseményen vettek részt, a kiemelt médiamegjelenések száma 200+ (TV, magazinok, rádió interjúk) és a csapat 50+ rendezvényt szervezett.

Legyál Te is tagja ennek a közösségnek!

Amiért érdemes belépned a csapatba:

  • közös edzések, versenyek itthon és külföldön
  • egyedi megjelenés, csapatmez
  • váráslási kedvezmények
  • máshol nem megtalálható MULTISPORT érzés

Itt jelentkezhetsz, érdeklődhetsz duplanyil

Hivatalos

A www.terepsport.hu weboldal hivatalos tartalma.

 

Hivatalos

Oldaltérkép


 

Ars poetica

Rólunk

 

Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Az oldal használatával elfogadod a sütik használatával kapcsolatos irányelveket.

(Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016/679 RENDELETE szerint)